قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / بررسی احکام انتخابات در یک اثر + دانلود
بررسی احکام انتخابات در یک اثر + دانلود

از مجموعه فقه و زندگی؛

بررسی احکام انتخابات در یک اثر + دانلود

پژوهشکده امر به معرف و نهی از منکر، با همکاری نشر بهار دلها، شانزدهیمن جلد از مجموعه فقه و زندگی، نوشته سید سیف‌الله نحوی را با عنوان کتاب «احکام انتخابات» منتشر کرده است.

به گزارش شبکه اجتهاد، درباره اهداف نگارش کتاب «احکام انتخابات» نیز در بخش «سخن پژوهشکده» چنین آمده است: «کتاب حاضر که در مجموعه «فقه و زندگی» فراهم آمده، به کاوش در معروف و منکرهای سیاسی و مرتبط با انتخابات پرداخته و اصول رفتار اسلامی را برای انتخاب‌کنندگان و انتخاب‌شوندگان و دیگر دست‌اندرکاران و هواداران روشن ساخته است. امیدواریم با شناخت وظیفه الهی و عمل به آن گام‌هایی بلندتر به‌سوی کسب رضای خداوند و خدمت به بندگان او برداریم و در تقویت نظام اسلامی بکوشیم؟».

نگارنده در فصل اول عنوان‌های «انسان و سرنوشت»، «وجوب حضور در صحنه»، «تکلیف‌محوری»، «آثار انتخابات»، «آفات عدم‌حضور و انتخاب نادرست»، «بی‌تفاوتی، گناهی بزرگ»، «ذلت جامعه اسلامی»، «گسترش ظلم»، «ضررهای جبران‌ناپذیر» و «پاسخگویی در محضر الهی» را بررسی نموده است.

«شرایط انتخاب‌شوندگان» و «وظایف و اختیارات» نهادهای مربوط همچون مجلس خبرگان، رییس جمهور و نمایندگان مجلس از موضوع‌هایی است که نگارنده در فصل دوم به آنها می‌پردازد.

همچنین نویشنده در فصل سوم به عنوان‌های: «ضوابط اسلامی تبلیغات»، «منکرات تبلیغاتی»، «نقش رسانه‌های جمعی» در تبلیغات انتخاباتی توجه دارد و در فصل چهارم نیز «مفهوم و ضرورت انتخاب اصلح» و «راه‌های شناخت اصلح» را پیش روی خوانندگان قرار می‌دهد. «حقوق و مسئولیت‌های انتخاب‌کنندگان» و «وظایف و موازین مجریان انتخابات» از موضوع های است که در فصل پنجم به چشم می‌خورد.

همچنین نویسنده در صفحه ۹۲ به نقش رسانه‌های جمعی در انتخابات و وظایف آنها تبلیغات انتخاباتی می‌پردازد، و می‌نویسد «… دست‌اندرکاران و طراحان اصلی رسانه‌ها می‌بایست همه موازین شرعی و فقهی پیام‌رسانی از قبیل امانتداری، راستگویی، موقعیت‌شناسی، مخاطب‌شناسی، عدالت در ارائه پیام، بی‌طرفی، دفاع از منافع ملی، تبلیغ ارزش‌های اخلاقی، تقویت حس همدلی و وحدت ملی، حمایت صریح از اصول قانون اساسی، تبیین مقام ولایت و… را در قالب‌های هنری، رسالت اصلی خویش بدانند.

بررسی احکام انتخابات

همچنین پرهیز از سیاه‌نمایی، رفتارهای جناحی، گفتارهای توهین‌آمیز، نقل بی‌پرده و صریح نظرات نامزدها، تأثیرپذیری از صاحبان ثروت، تعریف و تمجیدهای اغراق‌آمیز و کناره‌گیری از تمامی صفات نکوهیده در مکتب اخلاقی اسلام را پیشه خود سازند.

بر ارباب وسایل ارتباط جمعی، هنرمندان، و نویسندگان لازم است علم، هنر و ابزار خود را در جهت ترویج معروف و نهی از منکر و پیشگیری از اخلاق ناپسند اجتماعی به‌کارگیرند و هنر، علم و ابزار نوین ارتباط جمعی را در جهت القای شبهه و گمراهی و یا اشاعه اخلاق ناپسند به‌کار نگیرن».

بنابرگزارش رسا، پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر با همکاری نشر بهار دلها، کتاب «احکام انتخابات» را با شمارگان ۳۰۰۰ نسخه، به قیمت ۵۵۰۰ تومان، در قطع رقعی منتشر کرده است و علاقه‌مندان می‌توانند برای دانلود کتاب از سایت فرهنگسرای معروف اینجا را و برای دانلود نسخه PDF بر روی گزینه دانلود فایل کلیک کنند.

ضمنا علاقه‌مندان برای خرید این کتاب و دیگر آثار پژوهشکده نیز می‌توانند به فروشگاه مجازی فرهنگسرای معروف به آدرس www.shop.fmaroof.ir مراجعه کرده یا با شماره تماس ۷۷۳۳۹۳۳-۰۲۵۳ تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics