قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / بررسی اقدامات لازم برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها میان مذاهب اسلامی
بررسی اقدامات لازم برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها میان مذاهب اسلامی

در دیدار حکیم با شیخ الازهر صورت پذیرفت:

بررسی اقدامات لازم برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها میان مذاهب اسلامی

رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار شیخ الازهر، بر اهمیت هم‌زیستی برادرانه میان دو جناح امت اسلامی و ضرورت پذیرش یکدیگر تاکید کرد و گفت: تلاش برای ایجاد شکاف و فتنه‌افکنی میان امت اسلامی هیچ دستاوردی نخواهد داشت

به گزارش شبکه اجتهاد، سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق که در مصر به سر می‌برد در ادامه رایزنی‌های خود با مقامات و شخصیت‌های مصری با شیخ الازهر دیدار و گفتگو کرد. وی در دیدار «احمد الطیب»، شیخ الازهر، بر اهمیت هم‌زیستی برادرانه میان دو جناح امت اسلامی و ضرورت پذیرش یکدیگر، تأکید کرد.

حکیم در این دیدار، شیخ الازهر را در جریان تحولات مثبت عراق قرار داد و به تلاش‌های دولت عراق در تسریع روند بازسازی و ارائه خدمات به ملت عراق اشاره بر اهتمام جدی عراق به گسترش روابط و تقویت اعتماد میان عراق و مصر و هماهنگی در پرونده‌های گوناگون منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تأکید کرد.

در این دیدار همچنین اقدامات لازم برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها میان مذاهب اسلامی بررسی شد و رهبر جریان حکمت ملی عراق تأکید کرد که دین اسلام جامع همه ماست و تلاش برای ایجاد شکاف و فتنه‌افکنی هیچ دستاوردی برای امت اسلام نخواهد داشت.

وی افزود که تحولات بین‌المللی جاری لازم می‌سازد که مسلمانان به فکر جایگاه مناسب امت اسلامی در نقشه حوادث جهانی باشند و تأکید کرد که فرصت‌ها از دل چالش‌ها برمی‌آیند و امت اسلامی می‌تواند عزت و جایگاه والای خود را با هم‌بستگی پیروانش و توافقشان بر مبانی استوار آیین اسلام بازیابد. حکیم تأکید کرد که مبنای اصلی دراین‌باره پیروی از اخلاق والای پیامبر اکرم(ص) است.

گفتنی است، حکیم پیش از این هم با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور و سامح شکری وزیر خارجه مصر دیدار و گفتگو کرده بود. رهبر جریان حکمت ملی عراق در جمع نخبگان عراقی در مصر هم حضور پیدا کرده بود.

دکتر هادی انصاری طی یادداشت تحلیلی درباره این دیدار نوشت: تلاش‌ها و فعالیت‌هاى حجت‌الاسلام والمسلمین سید عمار حکیم تاثیر گسترده‌اى در انعکاس دیدگاه‌هاى شیعه در منطقه خواهد داشت.

وى در این چند سال با سخنرانى‌هاى خود در داخل عراق و در میان جوانان، توانسته است که بخش گسترده‌اى از نسل جوان عراق را جذب نموده و از افتادن آنان در دامان دشمنان دین و کشور جلوگیرى نماید.

دیدارهاى منطقه‌اى ایشان در ماه رمضان که به پیروى از ارتباط و ملاقاتهاى شهید محراب در دوران سختى‌هاى عراق صدامى بوده، بدون تردید تاثیر فراوانى در راستاى ارتباط شیعیان از سویى و نیز راهگشایى براى از میان بردن سدًهاى موجود میان جمهورى اسلامى با کشورهاى اسلامى منطقه بوده و مى‌باشد.

چهره ایشان هم اکنون عنوان سفیر شیعه در منطقه را داشته که این جداى از جایگاه سیاسى و ریاست جریان حکمت ایشان مى‌باشد که البته قدرت بیان و حرکت‌هاى حکیمانه این شخصیت، تاکنون ر آوردهاى گسترده اى را به همراه داشته است که بنظرم بخش وسیعى از دستآوردهاى این دیدارها و ملاقات‌ها با سران سیاسى و نیز مذهبى در آینده  آشکار خواهد شد.

دیدار وى با مفتى الأزهر که روزى جایگاه نخست در فتاواى کشورهاى اسلامى و عامًه را داشت که اکنون متاسفانه به ضعف گراییده است، مى‌تواند موجب رشد قدرت پیشین دانشگاه الازهر مصر باشد که ترویج دهنده اسلام میانه رو بود و نیز تا کنون با سیاست الازهر تا حدودى در این راستا گام برمى‌دارد.

ضمن تقدیر و ستایش از این نوع دیدارهاى منطقه‌اى که امیدواریم به زودى فرهنگبانان نظام جمهورى اسلامى نیز با درایت بتوانند در این مسیر گام نهند، بتوانیم با بیان و سخن و زبان و دوستى، راه امامان معصوم و مکتب شیعه اصیل و میانه روى و دورى از افراط را که دشمن از تفرقه میان ما و جهان اسلام بهره‌ها مى‌برد، بهتر و زیباتر گسترش دهیم.

امیدوارم که حجت‌الاسلام حکیم پس از دست زدن به این دیدارهاى منطقه‌اى، رو به سوى واتیکان و دانشگاه‌هاى اروپا و جز این گذارد و پیام دوستى و برادرى میان مسلمانان و دیگر ادیان الهى را در دستور برنامه خویش قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics