قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / بررسی عوامل مؤثر در کاهش انگیزه «فقه آموزی»
بررسی عوامل مؤثر در کاهش انگیزه «فقه آموزی»

بررسی عوامل مؤثر در کاهش انگیزه «فقه آموزی»

با حضور مسئولان مراکز تخصصی فقهی حوزه علمیه قم، عوامل مؤثر در کاهش انگیزه «فقه آموزی» بررسی شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، نوزدهمین جلسه شورای مراکز تخصصی فقهی حوزه علمیه قم، در تاریخ ۱۸ آذرماه به میزبانی مدرسه تخصصی فقه امام خمینی(ره) و با حضور مسئولان ۱۱ مرکز تخصصی برگزار شد.

اعضاء حاضر در مورد هجمه‌های صورت گرفته به فقه جواهری، بحث و تبادل نظر نموده و با بررسی عوامل مؤثر در کاهش انگیزه فقه آموزی طلاب، همچون اختلاف استعداد‌ها و سنگین بودن محتوای متون برای برخی از طلاب و … راهکارهایی برای مقابله با این هجمه‌ها ارائه کردند.

«تشکیل کارگروه برای بررسی مباحث مطرح شده در هجمه به فقه جواهری، خارج از اعضای شورای مراکز تخصصی و اطلاع رسانی جامع در مورد خروجی کار»، «تشکیل جلسات با موضوع کاربست رسائل و مکاسب در موضوعات روز برای طلاب» و «توجه به تخصصی شدن آموزش فقه و سطح بندی استعداد و انگیزه طلاب» از موارد پیشنهادی در این نشست بود.

همچنین بر «ایجاد نهادی برای استعداد یابی طلاب برای استفاده از آن‌ها در استعداد خاص خود» و «ایجاد یک هیات نظارت صنفی در حوزه، برای نظارت بر فعالیت‌های صنفی طلبگی» تأکید شد.

بنابراین گزارش، حاضرین در نشست به تشکیل کارگروهی برای بررسی دقیق‌تر و متناسب مساله رأی دادند. همچنین با توجه به آیین‌نامه آزمون مشترک مراکز فقهی مقرر شد، اعضا در جلسه‌ی بعد حضور یا عدم حضور خود در را آزمون مشترک اعلام کنند.

مدرسه تخصصی فقه امام خمینی(ره)، مدرسه امام رضا(ع)، مدرسه فقهی امام عسکری(ع)، مدرسه فقهی امام محمدباقر(ع)، مدرسه فقهی امامین عسکریین(ع)، مرکز فقهی اهل‌بیت(ع)، مدرسه تخصصی فقه امام کاظم (ع)، مدرسه عالی خاتم الاوصیاء (عج)، موسسه آموزشی تحقیقاتی بقیه‌الله(عج)، موسسه باقرالعلوم(ع) و بخش سطح و خارج مدرسه علمیه شهیدین؛ مؤسسات و مراکز حاضر در جلسه فوق بودند

قابل‌ذکر است، جلسه‌ی آینده‌ی شورای مراکز فقهی، با موضوع «بررسی راه‌کارهای اعتلای اخلاق در مراکز تخصصی فقهی» ۱۶ دی‌ماه ۹۵ در مدرسه تخصصی فقه اهل‌بیت(علیهم‌السلام) برگزار خواهد شد.

   بررسی عوامل مؤثر در کاهش انگیزه «فقه آموزی»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics