قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / برپایی ۱۶۰ حوزه علمیه‌ مجازی در حوزه علمیه خراسان/ استفاده همزمان ۱۰ هزار طلبه از سامانه آموزشی
راه‌اندازی «مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد(سطح پنج )» در حوزه علمیه خراسان

حجت‌الاسلام علوی آزیز خبر داد:

برپایی ۱۶۰ حوزه علمیه‌ مجازی در حوزه علمیه خراسان/ استفاده همزمان ۱۰ هزار طلبه از سامانه آموزشی

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان گفت: امروز در کنار ۱۶۰ مدرسه علمیه خراسان، ۱۶۰ حوزه علمیه‌ی مجازی داریم که دروس و آموزش‌ها را به صورت برخط به طلاب ارائه می‌‌‌دهند. با در نظر گرفتن این مدارس با متوسط  ۱۵ تا ۲۰ کلاس در مدرسه که به صورت هم زمان ۴ کلاس برگزار کنند، نیاز به استفاده‌ی همزمان ۱۰ هزار طلبه از سامانه‌ی آموزش مجازی خواهد بود، لذا توسعه‌ی زیرساخت‌های فنی، در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحمید علوی آزیز در مراسم رونمایی از زیرساخت‌های آموزش مجازی این حوزه، با بیان اینکه تهدید کرونا در حوزه علمیه خراسان به یک فرصت تبدیل شد، گفت: اگر چه از سال‌های گذشته زیرساخت‌های مناسبی برای آموزش مجازی در همه‌ی ابعاد از جمله برگزاری آزمون‌ها و ارائه دروس به صورت آنلاین و آفلاین آماده بوده، اما هیچ وقت مورد آزمایش جدی قرار نگرفته بود و با شیوع ویروس کرونا همکاران در بخش فناوری اطلاعات و مرکز آموزش مجازی این حوزه با تلاش‌های شبانه روزی، آن را در دو بخش ” تقویت زیرساخت‌ها” و ” تولید محتوای فاخر”، به انجام رساندند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری، تمامی آزمون‌های حوزه علمیه خراسان به صورت مجازی برگزار شد، افزود: برخی از دشواری و کمبودهای کار در این فرصت، آشکار شد تا حوزه به سمت ارتقا سیستم‌های نرم افزاری و سخت افزاری آموزش مجازی با توسعه‌ی زیرساخت‌های آن، گام بردارد.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان، ابراز کرد: در هفت ماه گذشته با حمایت‌های بی دریغ مدیر محترم این حوزه و تاکید ایشان بر گسترش کیفی و کمی آموزش‌های مجازی، آیین نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و فیلم‌های کار با سامانه‌ی آموزش مجازی، آماده و به تمامی مدارس علمیه ابلاغ شد و امروز در کنار ۱۶۰ مدرسه علمیه خراسان، ۱۶۰ حوزه علمیه‌ی مجازی داریم که دروس و آموزش‌ها را به صورت برخط به طلاب ارائه می‌‌‌دهند.

علوی آزیز تصریح کرد: با در نظر گرفتن ۱۶۰ مدرسه علمیه با متوسط ۱۵ تا ۲۰ کلاس در مدرسه که به صورت هم زمان ۴ کلاس برگزار کنند، نیاز به استفاده‌ی همزمان ۱۰ هزار طلبه از سامانه‌ی آموزش مجازی خواهد بود لذا توسعه‌ی زیرساخت‌های فنی، در دستور کار قرار گرفت.

آموزش مجازی، زمینه‌‌ای برای برقراری عدالت آموزشی است

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان، با بیان اینکه استفاده از آموزش مجازی، زمینه‌‌ای برای برقراری عدالت آموزشی خواهد بود و تمامی طلاب از ظرفیت اساتید توانمند و عالی به صورت یکسان برخودار می‌‌‌شوند، گفت: تمامی محتوای دروس مقطع عمومی از فقه و اصول، ادبیات عرب و … با استانداردهای آموزشی تهیه شده است و در این سامانه مورد استفاده قرار گرفته است.

علوی آزیز در پایان ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های مدیر و همچنین همکاران دفتر فناوری و اطلاعات، مرکز آموزش‌های مجازی و معاونت‌های مختلف حوزه علمیه خراسان در خصوص سامانه‌ی آموزش مجازی این حوزه، یادآورشد: با شروع سال تحصیلی جدید، پانزده روز نخست برای یادآوری دروس گذشته و مورد آزمایش قرار دادن سامانه‌ی آموزش مجازی در نظر گرفته شده لذا همکاری همه در ارتقا بهره وری از این سامانه مدنظر است.

بنابر گزارش روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، در این مراسم توسط حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان، سیستم آموزش مجازی این حوزه با امکان حضور همزمان و آنلاین ۱۰ هزار کاربر، رونمایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics