قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / برگزاری اولین کرسی دروس خارج در حوزه علمیه بجنورد
برگزاری اولین کرسی دروس خارج در حوزه علمیه بجنورد

همزمان با عید غدیر خم آغاز می‌شود؛

برگزاری اولین کرسی دروس خارج در حوزه علمیه بجنورد

در سال تحصیلی جدید و همزمان با عید غدیر خم دروس خارج فقه و اصول در حوزه علمیه استان خراسان شمالی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، دروس خارج سطح چهار حوزه علمیه خراسان شمالی برای اولین بار با حدود ۴۰ نفر از طلاب و روحانیان در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ تشکیل می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه و رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی به تدریس خارج فقه می‌پردازد و نیز درس خارج اصول توسط آیت‌الله قربانی تدریس می‌گردد.

بنابراین گزارش، کلاس‌های این دروس از عید غدیر امسال در محل حسینیه شهدای مصلای امام خمینی(ره) بجنورد دایر می‌شود و درس خارج فقه بر اساس کتاب فقه «الولایه و الحکومه الاسلامیه» و مباحث مربوط به ولایت و حکومت اسلامی خواهد بود.

قابل‌ذکر است، با راه‌اندازی درس خارج فقه از مهاجرت طلاب و روحانیان این استان به حوزه‌های علمیه مشهد و قم برای ادامه تحصیل کاسته و در نتیجه بخشی از مشکلات موجود در این بخش مرتفع می‌شود.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال ۱۳۸۸ تا سال ۹۵ به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه امسال به مدیریت استانی ارتقا یافت.

در استان خراسان شمالی ۱۶ مدرسه علمیه شامل ۱۰ مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال بوده و در سال تحصیلی پیش رو در مجموع هزار و ۵۰۰ طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر ۱۷۰ استاد اعزامی و حق‌التدریس به تحصیل علوم دینی مشغول می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics