قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / برگزاری درس موضوع‌شناسی احکام فقهی در قم
موضوع شناسی

برگزاری درس موضوع‌شناسی احکام فقهی در قم

درس موضوع شناسی احکام فقهی همراه با جلسه پرسش و پاسخ احکام، از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح‌زاده هر هفته روزهای پنج‌شنبه در شهرک پردیسان قم برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه اجتهاد، درس موضوع شناسی احکام فقهی از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین فلاح زاده در شهرک پردیسان قم برگزار می‌شود.

شرکت عموم طلاب و فضلاء سطوح عالی حوزه در این درس آزاد بوده و تقریرات کلاس برای مصاحبه دروس خارج، مورد پذیرش مدیریت حوزه علمیه قم است.

درس موضوع شناسی احکام فقهی همراه با جلسه پرسش و پاسخ احکام، هر هفته روزهای پنج‌شنبه رأس ساعت ۱۰ صبح در مسجد امام حسن عسکری(ع) پردیسان (هزاره هشتم طلاب) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین فلاح زاده، رییس مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی حوزه علمیه قم، رییس ستاد ترویج احکام دین و عضو بخش استفتائات دفتر رهبر معظم انقلاب است.

وی حضور فعالی در بیان و ترویج احکام دین در صداوسیمای ایران دارد و برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی متعددی در این حوزه با حضور وی پخش شده است؛ یکی از معروف‌ترین آن‌ها برنامه زلال احکام است که در شبکه سوم سیما پخش می‌شود و به پاسخ به ابهامات احکام دینی اختصاص دارد.

شناختی اجمالی از مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی

شایان ذکر است، مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی نهادی پژوهشی، آموزشی و ترویجی است که با عنایت رهبر معظم انقلاب و پشتیبانی مراجع عظام تقلید، در حوزه علمیه قم تشکیل شده است.

این مؤسسه به صورت تخصصی و با همت متخصصان حوزوی و دانشگاهی، موضوعات جدید فقهی همچون روش‌های مدرن باروری را مورد بررسی قرار داده تا نتایج پژوهش‌های خود را برای صدور حکم تقدیم به مراجع عظام تقلید کند.

مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی که به همت شش گروه علمی، تمامی موضوعات جدید فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و حقوقی را بررسی می‌کند، اکنون سومین سال فعالیت خود را می‌گذارند و در طول این سال‌ها توانسته است، اطمینان نسبی رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید را جلب کند.

گفتنی است، آیت‌الله صافی گلپایگانی درباره اهمیت موضوع شناسی احکام فقهی فرمودند «کار این مؤسسه، فقه شیعه را احیا می‌نماید»؛ همچنین آیت‌الله مکارم شیرازی در این خصوص فرمودند «پنجاه درصد کار مرجعت شناخت موضوع است».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics