قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / برگزاری نخستین دوره درس خارج «وقف» در قم
برنامه درسی اعضای جامعه مدرسین در سال تحصیلی جدید حوزه

برگزاری نخستین دوره درس خارج «وقف» در قم

مدیرکل اعزام مبلغ و امور دینی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری نخستین دوره درس خارج وقف در قم خبر داد.

به گزارش شبکه اجتهاد از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام احمد شعبانی، مدیرکل اعزام مبلغ و امور دینی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری درس خارج وقف از سوی آیت‌الله خائفی استاد مطرح حوزه علمیه قم اظهار کرد: این درس از روز شنبه دهم بهمن با حضور مبلغانی که پایه دهم حوزه را به پایان رساندن، آغاز شده است.

وی با بیان این‌که این دوره برای آشنایی بیشتر مبلغان با امور وقفی، مباحث فقهی و تخصصی وقف برگزار می‌‌شود، اظهارکرد: مباحث تخصصی وقف، راهکارهای وقف و مسائل مربوط به تسلط مبلغان به مباحث شرعی وقف در این دوره مطرح شده و در پایان دوره گواهی به شرکت‌کنندگان داده می‌شود.

مدیرکل اعزام مبلغ و امور دینی سازمان اوقاف و امور خیریه، وقف را یکی از مباحث مهم مطرح در کشور دانست و افزود: وقف از امور شرعی است که از صدر اسلام بوده، پیامبر و ائمه معصومان(ع) از واقفان بودند، بنابراین لازم است مبلغان تسلط به مباحث وقفی داشته باشند تا بتوانند پاسخگوی مباحث و سئوالات باشند.

حجت‌الاسلام شعبانی خاطرنشان کرد: دوره‌های دیگر مانند مشاوره و چندرسانه‌ای علوم حدیث نیز طراحی شده که در آینده برگزار می‌شود.

درس خارج وقف روزهای شنبه و یکشنبه پیش از اذان مغرب و عشا در اداره‌کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف قم برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics