قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / برگزاری نخستین مدرسه تابستانه «دین و سلامت» در حوزه علمیه مشهد
برگزاری نخستین مدرسه تابستانه «دین و سلامت» در حوزه علمیه مشهد

برگزاری نخستین مدرسه تابستانه «دین و سلامت» در حوزه علمیه مشهد

مدرسه تابستانه «دین و سلامت» برای نخستین بار در حوزه علمیه  مشهد با محوریت بحث روش شناسی مطالعات دین و سلامت از ۹ الی ۱۴ مرداد ماه با حضور اساتید مطرح حوزه و دانشگاه به صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود و عموم طلاب، دانشجویان و علاقمندان به مطالعات دین و سلامت می‌توانند در این برنامه شرکت نمایند.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، مدرسه تابستانه یکی از برنامه‌های موفق و مؤثر در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی معتبر دنیاست که سالانه به منظور دانش افزایی و ارتقای مهارت‌های کاربردی افراد، علی الخصوص دانشجویانِ در حال تحصیل، قبل از ورود به بازار کار برگزار‌ می‌شود و‌ می‌تواند با توجه به توان علمی و عملیاتی دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی، به عنوان راهکاری اساسی جهت نیل به سوی دانشگاه‌های نسل سوم (دانشگاه‌های کارآفرین) تلقی گردد. مدرسه‌های تابستانه فرصتی ایجاد‌ می‌کنند تا دانشگاه‌ها اندکی از امور آموزشی و پژوهشی متعارف فاصله بگیرند و تا اندازه‌‌ای به شرکت در مسائل روز و فضای واقعی مرتبط با موضوع مدرسه تابستانه بپردازند. یکی از مهمترین اهداف مدارس تابستانه این است که برای دانشجویان ارتباطی مؤثر با مسائل واقعی برقرار‌ می‌کند و برای سایرین، حوزه دانش را از محدوده دانشگاه فراتر‌ می‌برد و آنرا به دایره‌‌ای از افراد و نخبگانِ غیر دانشگاهی نیز گسترش‌ می‌دهد.

مدرسه تابستانه دین و سلامت

مدرسه تابستانه «دین و سلامت» برای نخستین بار در حوزه علمیه  مشهد برگزار‌ می‌شود. این مدرسه با محوریت بحث روش شناسی مطالعات دین و سلامت از ۹ الی ۱۴ مرداد ماه به صورت حضوری و آنلاین برگزار و عموم طلاب، دانشجویان و علاقمندان به مطالعات دین و سلامت می‌توانند در این برنامه شرکت نمایند.

مدرسه تابستانه دین و سلامت به اهتمام هیئت اندیشه ورز دین، سلامت و سبک زندگی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان و با مشارکت و همکاری کتابخانه تخصصی دین و سلامت، دانشگاه امام صادق علیه‌السلام، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ص) با حضور اساتید مطرح حوزه و دانشگاه برگزار می‌گردد.

این برنامه روز شنبه نهم مرداد ماه با پیام مفسر و فقیه عالیقدر آیت‌الله عبدالله جوادی آملی آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

اساتید و سرفصل‌های دوره

در این مدرسه تابستانه اساتید حاضر در موضوعات ذیل به ارائه مباحث خود خواهند پرداخت.

پروفسور‌هارولد کوئینیگ  با موضوع «درآمدی بر روش‌شناسی مطالعات دین وسلامت در دنیا»

استاد محمد عندلیب همدانی با موضوع «روش‌مواجهه و برداشت از آیات قرآن در حوزه سلامت، درمان و پیشگیری»

استاد عبدالهادی مسعودی با موضوع «روش شناسی برداشت از روایات طبی و آسیب شناسی آن»

استاد سید محمدکاظم طباطبایی با موضوع «روش شناسی رجالی و درایی احادیث طبی»

استاد سید حسن وحدتی شبیری با موضوع «موضوعات نوین در مطالعات دین و سلامت با رویکرد فقهی و حقوقی»

استاد محمد علی قاسمی با موضوع «آسیب شناسی مطالعات فقه سلامت»

استاد مجتبی الهی خراسانی با موضوع ….

دکتر یحیی میرحسینی با موضوع نروش‌شناسی برداشت از روایات طبی (نقد درونی و بیرونی حدیث)»

دکتر حامد آرضایی با موضوع روش‌شناسی مطالعات دین و سلامت با رویکرد حکمت طبیعی

دکتر محمد باعزم با موضوع «آشنایی با مطالعات دین و سلامت در دانشگاه‌های معتبر عربی و غربی و آشنایی با منابع جدید مطالعات دین و سلامت (معرفی جدیدترین مقالات و کتب این حوزه) و روش‌شناسی مطالعات میان‌رشته‌ای دین و سلامت»

نحوه برگزاری مدرسه تابستانه دین و سلامت

گفتنی است با توجه به شیوع بیماری کرونا این برنامه به صورت حضوری صرفاً برای مخاطبین ساکن شهر مشهد و به صورت آنلاین برای دیگر علاقمندان برگزار خواهد شد و گواهینامه معتبر به شرکت کنندگان اعطاء می‌گردد.

هزینه و نحوه ثبت نام

هزینه ثبت نام و استفاده از این برنامه برای عموم علاقمندان مبلغ دویست هزار تومان در نظر گرفته شده است. البته طلاب حوزه علمیه و دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی‌ می‌توانند با استفاده از تخفیف ویژه چهل درصدی با پرداخت مبلغ صد و بیست هزار تومان در این دوره شرکت نمایند.

علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام به سایت هیئت اندیشه ورز دین، سلامت و سبک زندگی به آدرس www.salamngo.ir  مراجعه فرمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics