قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / بهره‌مندی فقه از تاریخ
بهره‌مندی فقه از تاریخ

تازه‌های نشر؛

بهره‌مندی فقه از تاریخ

کتاب «بهره‌مندی فقه از تاریخ» اثر مصطفی صادقی کاشانی از سوی مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی(ص)‏‫ روانه بازار نشر شده است.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، دانش فقه به دلیل ارتباط مستقیم با زندگی انسان و نقش و تأثیر آن بر روابط فردی و اجتماعی، نسبت به علوم دیگر کاربردی‌تر است. از این رو تعامل آن با دیگر علوم نیازمند بررسی است.

کتاب حاضر که رساله دکتری رشته تاریخ اهل‌بیت(ع)‌ در مجتمع آموزش عالی تاریخ و سیره و تمدن اسلامی (جامعه المصطفی) به راهنمایی استاد رسول جعفریان بوده و از سوی انتشارات بین المللی المصطفی منتشر شده است، این اثر تلاش کرده مسائلی از تاریخ را که فقه با بهره‌مندی از آن به تطوراتی دست یافته یا می‌تواند بدان دست یابد، گوشزد کند.

پرسش این است که علم فقه در مسیر شکل‌گیری و استنباط احکام چه تعاملی با تاریخ داشته و شناخت رویدادهای تاریخ صدر اسلام، چه کمکی به درک بهتر زمینه‌های شکل‌گیری فقه و صدور فتاوا و احکام آن دارد؟

توجه به بستر تشکیل فقه در صدر اسلام از یک‌سو، و توجه به تحلیل‌های تاریخی و فضای صدور از سوی دیگر می‌تواند این علم و استنباط‌های آن را با تحول روبرو کند.

فصول شش‌گانه کتاب، متکفل بحث از عرصه‌های تعامل فقه و تاریخ، بهره‌مندی فقه از موادّ و اخبار تاریخی، بستر رویدادها و چگونگی بهره‌مندی از روش تاریخی است.

یادآوری می‌شود، چاپ اول کتاب «بهره‌مندی فقه از تاریخ» اثر دکتر مصطفی صادقی کاشانی در ۲۹۲ صفحه از سوی مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی(ص) چاپ و منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه اثر می‌توانند با قیمت ۱۳۲ تومان به (اینجا) مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics