قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / تأسیس و توسعه دانشگاه‌های تک جنسیتی گامی در جهت تحقق آزادی است
تأسیس و توسعه دانشگاه‌های تک جنسیتی گامی در جهت تحقق آزادی است

آیت‌الله علوی گرگانی:

تأسیس و توسعه دانشگاه‌های تک جنسیتی گامی در جهت تحقق آزادی است

اگر فقط دانشگاه‌های مختلط مورد توجه قرار گیرند و توسعه یابند در حقیقت آزادی انتخاب برای این خانواده‌ها محدود شده است حال آنکه با تاسیس و توسعه دانشگاه‌های تک جنسیتی این حق انتخاب آزادانه برای آنان بوجود آمده و در جهت تحقق آزادی گام برداشته شده است.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله سید محدعلی علوی گرگانی، در دیدار رئیس و مسئولین دانشگاه حضرت معصومه(س) با ایشان، ضمن اشاره به اهمیت صیانت و حصانت از دختران و کم رنگ شدن این ارزش در حال حاضر گفت: کسی‌ نمی‌تواند بگوید زنان و دختران نباید در عرصه اجتماعی حضور داشته باشند لیکن امثال ما مسئول ایجاد فضایی امن برای این حضور هستیم.

معظم له کسانی که به ایجاد محیط‌های مختلط و آسیب رسان به نسل جوان اصرار‌ می‌ورزند را مورد انتقاد قرار داد و اظهار داشت: وارد نمودن دختر و پسر به محیط‌های این چنینی آن‌ها را در تنگنا قرار داده و باعث تشویش ذهنی آن‌ها‌ می‌شود.

ایشان تأسیس دانشگاه‌های تک جنسیتی را راهکار مناسبی برای رفع دغدغه جوان و خانواده ایشان به خصوص قشر مذهبی دانست و ادامه داد: هم آمار‌های بسیار مثبت دانشگاه حضرت معصومه(س) به عنوان اولین دانشگاه تک جنسیتی پس از انقلاب و هم ایجاد این چنین دانشگاه‌هایی در کشور‌های غربی شاهد این مطلب است که مزایای این کار بسیار چشمگیر است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به حق آزادی و دغدغه سلامت روانی دانشجویان از سوی خانواده‌های آنان، گفت: اگر فقط دانشگاه‌های مختلط مورد توجه قرار گیرند و توسعه یابند در حقیقت آزادی انتخاب برای این خانواده‌ها محدود شده است حال آنکه با تاسیس و توسعه دانشگاه‌های تک جنسیتی این حق انتخاب آزادانه برای آنان بوجود آمده و در جهت تحقق آزادی گام برداشته شده است.

در این دیدار، دکتر علیرضا باقری ثالث، رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) در گزارشی آثار تحصیل دانشجویان دختر در دانشگاه تک جنسیتی را بسیار مثبت ارزیابی نمود و افزود: در این ده سالی که از تاسیس این دانشگاه‌ می‌گذرد به صورت عملی شاهد رشد کیفیت تحصیل و کاهش ویژگی‌های منفی روحی و روانی دانشجویان بوده ایم.

وی ادامه داد: آمار‌های زیادی برای ارائه وجود دارد اما یکی از جالب توجه ترین آمار‌های اخیر بالا بودن سرانه ی ازدواج دانشجویی در دانشگاه حضرت معصومه(س) نسبت به دیگر دانشگاه‌های استان است.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) به ویژگی‌ها و ظرفیت‌های خاص محیط‌های آموزشی دخترانه اشاره نمود و گفت: در طول ده سال مدیریت بنده هیچ حرکتی نبوده است که بگویم اگر این دانشگاه مختلط بود بهتر انجام‌ می‌شد و بالعکس بسیاری از فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی در این محیط تسهیل‌ می‌شود.

باقری ثالث در پایان سخنانش اظهار داشت: در راستای خدمت به خیل عظیم دختران این مرز و بوم در ابتدای راه قرار داریم و ادامه مسیر به صورت صحیح بدون توصیه‌ها و حمایت‌های مراجع عظام تقلید و بزرگان دینی میسر نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics