قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / تازه‌های نشر؛ کتاب «خبرگان و پرسش‌های مبنایی» + دانلود

تازه‌های نشر؛ کتاب «خبرگان و پرسش‌های مبنایی» + دانلود

چاپ اول کتاب «خبرگان و پرسش‌های مبنایی» به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین علی نهاوندی از سوی مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما، به تازگی راهی بازار نشر شد.
به گزارش شبکه اجتهاد، در کتاب «خبرگان و پرسش‌های مبنایی» این مطالب را مطالعه می‌کنیم: خبرگان در کلام امام خمینی رحمه الله، خبرگان در کلام مقام معظم رهبر،پیش‌گفتار، مقدمه، بررسی جایگاه ولایت فقیه و نقش حکم حکومتی در مدیریت جامعه، آشنایی با وظایف خبرگان و پرسش‌هایی درباره اصول و مبانی مجلس خبرگان.

در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم:

معمار انقلاب شکوهمند مردم ایران، اندیشه سیاسی جدیدی را در جهان معاصر در سال ۱۳۵۷ پایه‌گذاری کرد که بر اساس آن احکام اسلامی از کانال رأی مردم و با هدایت و رهبری ولایت فقیه به دست جمهور مسلمانان اجرا شده است که این دکترینی در شکل جمهوری اسلامی است.

حضرت امام رحمه الله واژه پربار «جمهوری اسلامی» را برای نخستین بار در ۲۲ مهر ۱۳۵۷ مطرح کرد و در مصاحبه‌ای با خبرنگار (فیگارو) مدل اداره جامعه ایران و نوع حکومت را «جمهوری اسلامی» معرفی کرد و در جواب پرسش خبرنگار (فاینشنال تایمز انگلیسی) که از امام رحمه الله پرسید: «دنیای غرب شناخت صحیحی از حکومت اسلامی شما ندارد.» جمهوری اسلامی را چنین تبیین فرمود: «ما خواستار جمهوری اسلامی می‌باشیم، جمهوری، فرم و شکل حکومت را تشکیل می‌دهد و اسلامی محتوای فرم را که قوانین الهی است.

این مدل که در نظریه ولایت فقیه امام خمینی رحمه الله ریشه دارد، سبب شد مؤلفه دوقطبی لیبرالیسم و سوسیالیسم تغییر کند تا جایی که آلوین تافلر در کتاب جابجایی قدرت خود می‌گوید: «کار بزرگ آیت‌الله خمینی این بود که برای اولین بار، یک نفر، غرب را با تمامی محتویاتش نادیده گرفت و به جای اینکه بنشیند و با ما به صورت جداگانه وارد بحث و گفت‌وگو شود در کل همه ما را دور زد.

شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران نه تنها در داخل، موجب تحولات بنیاندین شد، بلکه سبب تقویت مبارزات آزادی‌خواهان جهان گردید و سازمان‌های جهادی مانند حماس و حزب‌الله لبنان آن را دست‌مایه احیای مقاومت فلسطین و آزادسازی لبنان کردند.

کتاب «خبرگان و پرسش‌های مبنایی» با شمارگان ۱۰۰۰ در ۸۴ صفحه به قیمت ۲۵۰۰ تومان از سوی مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما منتشر شده است.

گفتنی است، برای دانلود این کتاب «خبرگان و پرسش‌های مبنایی» اینجا را کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics