قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / تاکید آیت‌‌الله سبحانی بر تربیت فقیه در جامعه/ طلاب درگیر کار اجرایی نشوند
تقدیر آیت‌الله سبحانی از اقدام قوه قضائیه در فیلترینگ تلگرام/ مخالفان تحلیل درستی از ماجرا ندارند

تاکید آیت‌‌الله سبحانی بر تربیت فقیه در جامعه/ طلاب درگیر کار اجرایی نشوند

آیت‌‌الله سبحانی گفت: تربیت فقیه امر ضروری و مهم است و موجب می‌شود تا دشمنان به افکار جوانان و مردم ما نزدیک نشده و آنها را گمراه نکنند.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌‌الله جعفر سبحانی امروز در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم طی سخنانی با اشاره به نقش و جایگاه علما ابرازداشت: اگر فقیهی از دنیا برود، ملائکه آسمان در نقاطی که در آن مکان خدا را عبادت می‌کرد بر او اشک می‌ریزند و چنین جایگاهی برای فقها درنظر گرفته شده است.

وی افزود: علما همانند دیوار بر دور شهر برای جلوگیریاز ورود اشرار هستند، که فقها و ‌علما با سخنان و کتاب‌های خود جلساتی با جوانان داشته و از این طریق اجازه نمی‌دهند تا افکار جوانان توسط اشرار آلوده شود.

این استاد مطرح حوزه علمیه قم تاکید کرد: علما مراقبند تا دزدان عقاید، افکار و ایمان جوانان را نربایند و علما نباید اجازه دهند که فضای مجازی و غیر مجازی افکار الحادی به جوانان ما تزریق کنند.

آیت‌الله سبحانی خطاب به طلاب گفت: طلاب باید در درس و بحث و نوشتن و تفسیر قرآن و همچنین فقه و اصول توجه کرده و در این زمینه اهتمام داشته باشند.

وی عنوان داشت: حوزه باید فقها را تربیت کند و شهرها امروزه از فقها خالی شده و باید حوزه‌های علمیه در این زمینه برنامه ریزی کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: تربیت فقیه امر ضروری و مهم است و موجب می‌شود تا دشمنان به افکار جوانان و مردم ما نزدیک نشده و آنها را گمراه نکنند.

آیت‌الله سبحانی گفت: حفظ نظام بستگی به دین مردم دارد، اگر مردم متدین شدند، نظام محفوظ می‌ماند و نباید طلبه فورا درگیر کار اجرایی شود و باید فقیه تربیت شده تا بتواند به خوبی از دین مراقبت کند.

وی با اشاره به تلاش‌های گسترده دشمنان گفت: دشمن از همه طرف در راستای ضربه زدن به نظام اسلامی و دین تلاش می‌کند و در این راستا از همه ابزارها استفاده می‌کند.

آیت‌الله سبحانی ابراز داشت: هدایت مردم امر بسیار مهم و ضروری است و باید با افکار روز آشنا بوده و اقدام به تبلیغ دین کرده و در برابر دشمنان ایستادگی کنیم./ شبستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics