قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / تجلیل از جایگاه فقاهت آیت‌الله خویی در حوزه علمیه خراسان
تجلیل از جایگاه فقاهت آیت‌الله خویی در حوزه علمیه خراسان

گزارش روز؛

تجلیل از جایگاه فقاهت آیت‌الله خویی در حوزه علمیه خراسان

بزرگداشت بیست و هفتمین سالگرد رحلت آیت‌الله خویی(ره)، با حضور علما، اساتید و فضلای حوزه علمیه خراسان، در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد رحلت فقیه بزرگ اصولی و مرجع عالیقدر آیت‌الله سید ابوالقاسم خوئی مجلس بزرگداشتی با حضور علمای اعلام و علاقه‌مندان به جایگاه فقاهت و مرجعیت در مشهد برگزار گردید.

در این مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام خداپرست، از اساتید حوزه علمیه خراسان، طی سخنانی اظهار کرد: معیارهای قرآنی و اسلامی با معیارهای اجتماعی متفاوت است، عظمت و بزرگی شخصیت‌ها‌ی عالیقدر نیز بر همین مبنا با یکدیگر متفاوت است به گونه‌‌ای که جامعه و عرف ممکن است که برخی شخصیت‌ها‌ را بزرگ تلقی کند در حالی که عملا جایگاهی ندارند و یا اینکه برخی را حقیر بداند در حالی که از منظر فرهنگ دینی بسیار قوی هستند.

معیار برتری و عظمت افراد به چندین خصوصیت اخلاقی و اجتماعی باز می‌گردد و از جمله آنکه یک انسان از نظر ارزش‌ها‌ی اخلاقی و معنوی باید کامل و برجسته باشد، در حقیقت فضائل انسان نشانه عظمت او بوده و از سوی دیگر نیز هر فردی در این عالم باید بتواند نقش فردی و اجتماعی تاثیرگذاری بر جامعه داشته باشد.

آیت‌الله خویی(ره) فقیهی بزرگ، مرجعی عالیقدر، متکلمی قوی و خدمتگزاری صدیق بود که حدود نزدیک به یک قرن عمر خود را در راه کسب علم، تدریس، تالیف و بناهای متعدد خیریه صرف کرد. این بزرگمرد در کسب علم کوشش بسیاری کرد.

زندگی آیت‌الله خویی(ره) آنقدر پربرکت و پرخیر بود که جهانی را به نور علم و هدایت و ارشاد زنده نگاه داشت، آیت‌الله خویی(ره) در طول نیم قرن به عنوان مهمترین استاد حوزه علمیه نجف شناخته شد. هر یک از شاگردان ایشان نیز هم اکنون در زمره مراجع فقهی و تربیت شدگان مکتب حوزه علمیه هستند.

شایان ذکر است؛ در این مراسم، علما، اساتید و فضلای حوزه علمیه خراسان همچون حضرات آیات مرتضوی، مروارید، سیدان و حجج‌اسلام والمسلمین سیدمصباح عاملی، فرزانه، مصباح موسوی، مرتضوی، قاضی‌زاده، ملکی، حسینی فقیه، ضیائی، درایتی، فرازی‌نیا و دیگر روحانیون و طلاب علوم دینی مشهد حضور داشتند.

در ادامه تصاویر اختصاصی «شبکه اجتهاد» پیش رویتان قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics