قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / همه مطالب / اجتهاد و اصول فقه / تحول در ارائه درس خارج مراجع/ نمایش مستندات در لحظه تدریس

تحول در ارائه درس خارج مراجع/ نمایش مستندات در لحظه تدریس

مهر: طلاب درس خارج آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در روزهای اخیر تحول جدیدی را شاهد هستند. موسسه صدای بهار که پوشش دروس استادان سطوح عالی و خارج حوزه‌های علمیه داخل و خارج کشور را عهده‌دار است، این طرح را به عنوان الگو در شبستان اول مسجد اعظم اجرا کرده است.

مستنداتی که آیت‌الله مکارم شیرازی هنگام تدریس به آنها اشاره می‌کند، همان لحظه از طریق ویدئو پروژکتور بر روی پرده بزرگ ۱۲ متری نمایش داده می‌شود.

یکی از طلاب درس خارج این مرجع تقلید به خبرنگار مهر گفت: از آنجا که مستندات دروس خارج از کتاب‌های مختلف توسط استاد ارائه می‌شود ممکن است طلاب در فهم و نوشتن دقیق این مستندات دچار خطا شود.

وی امکان نمایش خلاصه درس روزهای گذشته را یکی دیگر از ویژگی‌های این طرح برشمرد و معتقد است که اجرای این طرح مورد استقبال طلاب علوم دینی قرار گرفته است.

این طرح در سال تحصیلی گذشته به مدت سه روز در درس خارج آیت‌الله مکارم شیرازی اجرا شده بود و به گفته جواد جوادی مسئول موسسه صدای بهار، استقبال طلاب و آیت‌الله مکارم شیرازی سبب شده، برای استمرار در اجرای آن برنامه ریزی شود.

جوادی در گفتگو با خبرنگار مهر پی بردن به اهمیت کتابخانه مجازی مدرسه فقاهت را یکی از اهداف اجرای این طرح بیان کرد و افزود: کتابخانه مدرسه فقاهت دارای ۱۱ هزار جلد کتاب مرتبط با حوزویان است که طلبه‌ها از طریق گوشی تلفن همراه که دارای اینترنت باشد می‌توانند به راحتی به این منابع غنی دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به فراهم بودن بسترهای زیرساختی برای توسعه این طرح در دروس سایر مراجع تقلید، اظهار داشت: توسعه این طرح نیازمند اقدامات اجرایی است که در صورت موافقت مسئولان و فعالان دفاتر مراجع تقلید، اجرا می‌شود.

مسئول موسسه صدای بهار گفت: پیشنهاد اجرای این طرح به اساتیدی که در حوزه علمیه نجف کرسی درس دارند، داده شده و امیدواریم حداقل در دو یا سه درس اساتید در حرم امام علی علیه السلام اجرا شود.

به گفته جوادی، این طرح می‌تواند الگویی برای تمامی موسسات و مساجد باشد که از امکانات کامپیوتر، اینترنت، نمایشگر و… برخوردار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics