قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / تدریس «مسائل فقه‌حکومتی» توسط آیت‌الله علم‌الهدی در مشهد

تدریس «مسائل فقه‌حکومتی» توسط آیت‌الله علم‌الهدی در مشهد

 

با آغاز سال جدید حوزه‌های علمیه کشور، درس خارج «مسائل فقه حکومتی» (جواز اقامه الحکم فی عصر الغیبه) توسط آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در حوزه علمیه مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، در پی تأکیدات مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نسبت به برپایی درس‌های خارج استدلالی قوی فقه‌حکومتی و توجه ریاست عالی حوزه علمیه خراسان نسبت به تشکیل درس خارج فقه حکومتی در حوزه‌های علمیه، کرسی درس خارج «مسائل فقه حکومتی» در حوزه علمیه مشهد ایجاد شد.

بنابراین گزارش، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهر مقدس مشهد که سالیانی در حوزه دروس سطح عالی را تدریس می‌نماید، بنا دارد در سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه، از ۲۱ شهریورماه «مسائل فقه‌حکومتی» (جواز اقامه الحکم فی عصر الغیبه) را بگوید.

فضلا و طلاب علاقه‌مند می‌توانند، از روز شنبه ۲۱ شهریورماه ۹۴ ساعت ۷ صبح در مدرس آخوند خراسانی (ره) مدرسه علمیه سلیمانیه به آدرس چهارراه خسروی، کوچه شوکت‌الدوله، کوچه پنجه، حضور یابند.

قابل ذکر است، آیت‌الله سید احمد علم‌‌الهدی در ۱۰ شهریورماه سال ۱۳۲۳ در مشهد مقدس متولد شد. پدرش آیت‌الله حاج سید علی علم‌‌الهدی از مجتهدین برجستهٔ دهه‌های ۲۰ تا اوایل ۵۰ شمسی در دیار خراسان بود.
سیداحمد علم‌‌الهدی از سال ۱۳۳۸، جهت تحصیل علوم دینی وارد حوزه علمیه مشهد شده و به تحصیل «مقدمات» و «ادبیات عرب» مشغول گردید. پس از طی دوره «ادبیات» و «صرف و نحو»، «معانی و بیان» را در محضر «ادیب نیشابوری» گذراند و دروس «سطح فقه» و «اصول» را در حضور اساتیدی همچون «حاج سید احمد مدرس یزدی»، «حاج شیخ مرتضی شاهرودی»، «آیت‌الله مشکینی»، «فیض گنابادی» طی کرد.

وی سپس، در درس «خارج فقه» «آیت‌الله میلانی» به مدت ۷ سال شرکت کرد و «خارج اصول» را در محضر «آیت‌الله حاج شیخ علی فلسفی» و «آیت‌الله وحید خراسانی» فرا گرفت و به درجهٔ اجتهاد رسید.

آیت‌الله علم‌‌الهدی در دوران تحصیل به فراگیری بخشی از کتاب «زکات» و تمام کتاب «خمس» و بخش عظیمی از «بیع و تجارت» نیز در محضر اساتید پرداخت، و هم اکنون نیز مشغول تدریس سطوح عالی فقه و اصول در حوزه‌ی مشهد است، که درس خارج تفسیر و درس رسائل ایشان قابل توجه طلاب بوده است.

آیت‌الله سید احمد علم‌‌الهدی در فروردین ۸۴ با حکم آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به عنوان امام جمعه‌ی شهر مقدس مشهد انتخاب شد و در سال ۱۳۸۶ با شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری به عنوان نفر دوم از استان خراسان رضوی انتخاب گردید و از آن پس نیز به عنوان نماینده خبرگان رهبری، فعالیت می‌نماید.

یادآور می‌شود، تاکنون آیت‌الله عباس کعبی، آیت‌الله محسن اراکی، آیت‌الله سیداحمد خاتمی و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی میرباقری به تدریس درس خارج «فقه حکومتی» و مبانی آن در حوزه علمیه قم پرداخته‌اند.

منبع: اختصاصی شبکه اجتهاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics