قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / مذاهب اهل سنت / تعیین مجازات قانونی برای اهانت کنندگان به مقدسات مذاهب
تعیین مجازات قانونی برای اهانت کنندگان به مقدسات مذاهب

مولوی عبدالحمید خواستار شد:

تعیین مجازات قانونی برای اهانت کنندگان به مقدسات مذاهب

امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان ضمن محکوم کردن اهانت به مقدسات شیعه و اهل سنت، خواستار «تعیین مجازات قانونی برای اهانت کنندگان به مقدسات مذاهب» شد.

به گزارش شبکه اجتهاد از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اهل سنت زاهدان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اهل سنت زاهدان تصریح کرد: فتوای بنده به عنوان یک پیش نماز اهل سنت این است که اهانت مذهبی به مقدسات شیعه از دیدگاه ما حرام است؛ این یک فتوای سیاسی نیست، بلکه اعتقاد ما این است.

وی افزود: ما حتی حق نداریم به مقدسات یهود و نصاری هم اهانت کنیم، اگرچه یهود و نصاری به اعتقادات و مقدسات ما اهانت می‌کنند، علیه پیامبر اسلام(ص) کاریکاتور می‌کشند و یا قرآن را به آتش می‌کشند، اما هیچ مسلمانی به خود اجازه نمی‌دهد- العیاذبالله- به حضرت موسی و عیسی اهانت کند یا تورات و انجیل را بسوزاند.

وی خاطرنشان کرد: اهانت و توهین در هیچ دین و مذهبی جایز نیست. امیدواریم مسلمانان از این مسایل دوری کنند و اگر یکی از مسلمانان دست به چنین کارهایی می‌زند سایر مسلمانان او را تفهیم و توجیه کنند و از این کارها بازدارند.

امام جمعه زاهدان با اشاره به شناعت توهین در تمام ادیان و مذاهب، خاطرنشان کرد: این یک امر مسلّمی است که در تمام ادیان، مذاهب و فِرق توهین به اعتقادات دینی و مذهبی و همچنین اهانت به مقدسات، بزرگان و شخصیت‌های مورد احترام ادیان و مذاهب جایز نیست، زیرا توهین به نفع هیچ کسی نیست، بلکه سبب افزایش فاصله‌ها می‌شود و به وحدت ضربه می‌زند.

مولوی اسماعیل زهی افزود: مسلمانان در این شرایط و در هر شرایطی نیاز به وحدت و انسجام دارند. مسئولان نظام و تمام علما و اندیشمندان در سطح دنیا به همین نتیجه رسیده اند که مسلمانان نیاز به وحدت دارند. امروز دشمنان وارد صحنه شده اند و از طریق اختلاف و تفرقه می‌خواهند به منافع شوم خودشان دست پیدا کنند.

خطیب جمعه اهل سنت زاهدان بر اساس قانون اساسی در کشور جمهوری اسلامی ایران حرف اول و آخر را رهبر معظم انقلاب می‌زند. اگر سخنان و بیانات رهبری از سوی عده‌ای افراد تندرو نادیده گرفته شود شاید چندان تعجب برانگیز نباشد، اما از کسانی که در بدنه نظام و حکومت قرار دارند، به ویژه مجریان صدا و سیما چنین چیزی قابل انتظار نیست.

وی در ادامه خواستار «تعیین مجازات قانونی برای اهانت کنندگان به مقدسات مذاهب» شد و گفت: ما خواستار آن هستیم که با توجه به فتوا و بیانات رهبر معظم انقلاب، حرمت صحابه و مقدسات ادیان و مذاهب، اعم از شیعه و سنی حفظ شود و قانونی به تصویب برسد که اهانت کنندگان به مقدسات مذاهب و ادیان به مجازات قانونی برسند.

مولوی اسماعیل زهی برخی تحریکات در فضای مجازی را نیز «نادرست» خواند و گفت: شاید در یک نهادی اشتباهی صورت گرفته باشد اما نباید در فضاهای مجازی تحریک صورت گیرد، بلکه ما باید دنبال اصلاح باشیم تا در آینده چنین اشتباهاتی صورت نگیرد. تحریک کردن مردم و دمیدن در آتش اختلاف و تفرقه کار درستی نیست، زیرا دشمنان که مترصد فرصت هستند از این تحریکات سوءاستفاده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics