قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / تعیین ۲۰۱۸ به عنوان «سال قدس» در همایش علمای مسلمان
تعیین ۲۰۱۸ به عنوان «سال قدس» در همایش علمای مسلمان

تعیین ۲۰۱۸ به عنوان «سال قدس» در همایش علمای مسلمان

همایش سه روزه قدس که از جمعه گذشته با حضور علمای مسلمان از کشورهای مختلف در مالزی آغاز و با صدور قطع‌نامه نهایی به کار خود پایان داد.

به گزارش شبکه اجتهاد از خبرگزاری مالزی (Bernama)، ضرورت قطع هرگونه رابطه، به ویژه روابط اقتصادی و دیپلماتیک، با رژیم صهیونیستی برای اعمال فشار بر این رژیم به منظور آزادسازی فلسطین و شهر قدس، یکی از ۱۴ بند این قطع‌نامه است.

این قطع‌نامه از سوی بیش از ۱۰۰ نفر از علمای مشهور جهان اسلام از ۳۰ کشور که در این همایش در پوتراجایا شرکت‌ کرده بودند، صادر شد.

محد خیرالدین امان، مسئول هماهنگی همایش گفت: این گردهمایی به دنبال اقدامات برخی کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از طریق به رسمیت شناختن سفارت جدید این رژیم، برگزار شد.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از صدور این قطع‌نامه تاکید کرد: راه آزادسازی مسجدالاقصی و قدس قطع هرگونه روابط سیاسی، تجاری، آموزشی و غیره با این رژیم است. اگر فقط یک کشور این کار را انجام دهد، تأثیری نخواهد داشت.

این قطع‌نامه پس از پایان همایش به نجیب رزاق، نخست‌وزیر مالزی ارائه شد تا برای رهبران همه کشورهای اسلامی ارسال و اقدامات لازم انجام گیرد.

در این قطع‌نامه همچنین تأکید شد که مسئله قدس و مسجدالاقصی باید در دروس مدارس و دانشگاه‌ها گنجانده شود تا اطلاعات جوانان مسلمان افزایش یابد چراکه یهودیان از دوران کودکی این عقیده در ذهنشان نهادینه می‌شود که قدس متعلق به آن‌ها است.

همچنین تعیین سال ۲۰۱۸ به عنوان سال قدس به منظور تلاش برای آزادسازی این شهر از سوی همه مسلمانان، از دیگر بندهای این قطع‌نامه بود.

بنابر گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن، همایش سه روزه قدس در حاشیه جشنواره «مسجد الاقصای من» از سوی بنیاد لاقصای من، سازمان توسعه اسلامی مالزی، اتحادیه اندیشمندان یهودی فلسطین و اتحادیه جهانی علمای مسلمان برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics