قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / همه مطالب / اجتهاد و اصول فقه / تلاش کنیم فرهنگ دینی بدون تحریف در دنیا نشر یابد
آیت‌الله شبیری زنجانی- علی جنتی
آیت‌الله شبیری زنجانی- علی جنتی

تلاش کنیم فرهنگ دینی بدون تحریف در دنیا نشر یابد

 

پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله شبیری زنجانی: آیت الله العظمی شبیری زنجانی دام ظلّه در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد دولت یازدهم، مسیر فرهنگ را مسیری دشوار دانستند و بر پیموده شدن راه دین تأکید کردند.

این دیدار (پنج شنبه ۹۴/۸/۲۱) در دفتر آیت الله العظمی شبیری زنجانی انجام شد. علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قبل از انقلاب از محضر آیت الله العظمی شبیری زنجانی بهره برده است. وی هدف از حضور در دفتر این مرجع عالی قدر را، استفاده از نظرات ایشان در امور فرهنگی کشور دانست.

مرجع عالی قدر شیعیان در پاسخ به وزیر فرهنگ و ارشاد به زحمتهای مجاهدان و شهیدان برای تحقق و اجرای احکام اسلامی اشاره کردند و خاطرنشان کردند: این زحمتها کشیده شد تا در کشور مسیر اسلام طی شود اما اگر به اسم اسلام، راهی دیگر را طی کنیم، ارزشی ندارد.

ایشان مسائل فرهنگی را « مسائل کلیدی » دانستند و تأکید کردند: ما اگر در همه زمینه ها موفق باشیم اما از جهت فرهنگی انحراف داشته باشیم، فایده ندارد. امیدوارم این مسؤولیتی که به دست شما سپرده شده است را با احتیاط کامل انجام دهید و مورد عنایات خاصۀ حضرت ولی عصر سلام الله علیه قرار گیرید. امروز نام و تفکر شیعه در دنیا مطرح شده است و جای امیدواری است که فرهنگ دینی را بتوانیم در دنیا نشر بدهیم و نکته مهم آن است که دقت بشود که این فرهنگ، انحرافی در آن نباشد و بدون تحریف منتقل شود.

حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی دام ظلّه بر لزوم توکل به خداوند متعال و توسل به حضرات معصومین علیهم السلام برای موفقیت در انجام مسؤولیت تأکید کردند و افزودند: وظیفه ی ما این است که برای مسؤولان دعا کنیم و آنان هم باید تلاش کنند آنچه مرضی خدای متعال و حضرت رسول صلی الله علیه و آله است را انجام دهند؛ اما در این مسیر عواملی هست که ممکن است اشخاص را کمی از صراط مستقیم به این طرف و آن طرف ببرد و اینگونه نیست که کسی بگوید من مصونیت دارم لذا باید در کارها توسل داشته باشیم. مسؤولان توسل کنند إن شاء الله مشکلاتِ مسیر رفع می شود.

مرجع عالی قدر شیعیان با اشاره به آیه شریفه« من جاهد فینا لنهدینّهم سبلنا» خاطر نشان کردند: این روایت نیست که در سندش اشکال کنیم. آیه هم از آیات متشابه نیست که در دلالتش تردید کنیم پس حرفی در این آیه نیست. این وعده ی هدایت از طرف خدایی است که « لایخلف المیعاد» است. مجاهده که باشد نصرت هم دنبالش هست. منتهی توسل برای رفع مشکلات لازم است و انسان نباید خیلی به خودش مغرور باشد.

ایشان پس از اطلاع از برنامه سفر رئیس جمهور به کشورهای ایتالیا و فرانسه، برای ایشان دعا کردند و فرمودند: إن شاء الله که نتیجه این سفر خوب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics