قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / توصیه‌های مراجع به مسئولان پیرامون دغدغه‌های مردم
تذکر بزرگان حوزه به روحانی

با اشاره به حوادث روزهای اخیر

توصیه‌های مراجع به مسئولان پیرامون دغدغه‌های مردم

آیات عظام مکارم‌شیرازی، نوری‌همدانی و سبحانی در واکنش به اعتراضات اخیر در برخی شهرها خواستار توجه مسئولان به درد دل‌های مردم شدند.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در برخی از شهرهای کشور، گفت: مسئولان باید درد دل مردم را مستقیم بشنوند و بهترین راه این است که در طول سال، یک روز هفته را برای شنیدن مشکلات آنان اختصاص دهند.

این مرجع تقلید با تاکید بر ارتباط مستقیم دولت و مردم، گفت: به عنوان مثال این هفته جلسه‌ای با نمایندگان دانشجویان داشته باشند تا در یک فضای باز باحضور چند نفر از وزیران و مسئولان دردهای خود را بگویند و اگر راه حلی دارند آن راهم ارائه دهند. هفته‌های دیگر با نمایندگان کارگران، کسبه بازار،کشاورزان و صاحبان صنایع مختلف جلسه تشکیل دهند.

این استاد برجسته حوزه علمیه که در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم سخن می‌‌‌‌‌‌‌‌گفت، افزود: معترضان چون گوش شنوا برای مطالبات خود نداشتند تنها کار را این دیدند که به سمت تظاهرات خیابانی بروند و از این طریق فریاد خود را به گوش مسئولان برسانند. البته بعدها جمعی که معجونی از ضدانقلاب، منافقان و افراد فریب خورده بودند به آن‌ها پیوستند و ابتکار عمل را ازدست آن‌ها گرفتند و به ویرانگری و اهانت به مقدسات پرداختند.

این مرجع تقلید ادامه داد: شیاطین خارجی نیز از این فضای مجازی به طور کامل سوءاستفاده کردند و اغتشاش همراه با ویرانگری و توهین را در پیش گرفتند.

آیت‌الله مکارم شیرازی یادآور شد: پیام این حوادث روشن است باید به مشکلات مردم رسیدگی کرد ولی گویا تصمیم گرفتند به توجیه‌گری بپردازند که این امر به راستی اشتباه بزرگی است در احادیث اسلامی آمده که افراد با ایمان و هوشیار از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شوند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان با بیان این که دشمنان هر کاری می‌توانند در این فضای مجازی کنند گفت: بیایید از فرصت برای فضای مجازی با بهره‌گیری از کارشناسان آگاه استفاده و آن را تکمیل کنید و آن چه مورد نیاز مردم است در آن بریزید و به جای لجنزار متعفن به نام تلگرام قرار دهید و امنیت، اخلاق، ایمان و سلامت جامعه را حفظ کنید و نگویید به طور موقت قطع کردیم و دوباره برمی‌گردیم.

تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر بهبود وضع معیشت مردم

آیت‌الله نوری همدانی نیز با اشاره به حوادث اخیر گفت: مردم ما با نظام مخالف نیستند و این نظام مقدس را مثل چشم خود دوست دارند و از آن حفاظت می‌کنند.

استاد مطرح حوزه علمیه قم با اشاره به مشکلات معیشتی مردم در روزها و ماه‌های اخیر و با بیان این که رهبر معظم انقلاب چندین سال است که فریاد اقتصاد مقاومتی سر می‌دهند، اظهار کرد: چرا باید وضع زندگی مردم به این شکل رنج‌آفرین باشد؟ مسئولان باید به رهنمودهای رهبر انقلاب توجه ویژه داشته باشند، رهبر انقلاب در مشهد مقدس تأکید کردند که به تولید و اشتغال باید توجه شود وفردای آن روز همه مسئولان گفتند که “ما مشکلات را حل می‌کنیم”، اما هنوزاقدامی نشده و چیزی در سفره مردم دیده نمی‌شود و این در حالی است که هرروز در رسانه‌ها گفته می‌شود که تورم کاهش‌ یافته است.

توصیه آیت‌الله سبحانی به مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی

آیت‌الله سبحانی نیز در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم در واکنش به اتفاقات اخیر در کشور، اظهار کرد: جمهوری اسلامی نعمتی برای ماست که خداوند متعال به ما داده و باید قدر آن را بدانیم.

ایشان با بیان این که کسی منکر مشکلات موجود نیست، گفت: با کارهای غیرعقلایی می‌‌‌‌‌‌‌‌توانیم از مشکلات موجود کشور بکاهیم.

این استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم افزود: مسئولان کشور باید به فکر مردم باشند و مشکل معیشت، درآمد و اشتغال آنان را حل کنند؛ ما دولت بی مشکل در دنیا نداریم و برای همه دولت‌ها پیشامدهایی به وجود می‌‌‌‌‌‌‌‌آید؛ اما باید با برنامه ریزی این مشکلات را حل کرد.

آیت‌الله سبحانی با بیان این که سه راه برای رفع حل مشکلات موجود وجود دارد، اظهار کرد: جلوگیری از رباخواری بانک‌ها، جلوگیری از واردات بی حد و حصر و اشتغال بخشی از بانوان در منازل، سه راه برای رفع مشکلات موجود کشور است.

ایشان در پایان افزود: امروز رباخواری بانک‌ها، مردم را بیچاره کرده است؛ چراکه شخص پس از گرفتن وام، قادر به پرداخت اصل پول و سود ۳۰ درصدی آن نیست و سر از زندان در می‌‌‌‌‌‌‌‌آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics