قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / ثبت‌نام دوره رسمی «فقه مقارن» در حوزه علمیه مشهد
مجوز جذب طلبه در رشته سطح چهار «فقه مقارن» صادر شد

از 10 تیرماه آغاز می‌شود؛

ثبت‌نام دوره رسمی «فقه مقارن» در حوزه علمیه مشهد

فراخوان ثبت‌نام در رشته تخصصی «فقه مقارن» برای سال تحصیلی ۹۶- ۹۵ به عنوان یکی از رشته‌های رسمی سطح سه حوزه علمیه خراسان، از ۱۰ تیرماه به مدت ۲۰ روز، توسط مرکز تخصصی آخوند خراسانی وابسته به اداره کل دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و زیر نظر مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان اعلام گردید.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، چندسالی است تأکید مراجع تقلید و نخبگان حوزه بر اهمیت و ضرورت پرداختن به فقه مقارن، و تربیت طلاب مسلط بر فقه مقایسه‌ای با سایر مذاهب، نگاه‌ها را متوجه این شاخه علمی کرده است. به ویژه توسعه مناسبات جمهوری اسلامی ایران ـ به عنوان تنها کشوری که فقه شیعه بر آن حاکم است ـ با سایر کشورهای اسلامی عربی و افزایش گرایش کشورهای عربی به اجرای احکام و ضوابط دینی، اهمیت این رشته علمی را دوچندان ساخته است.

از سوی دیگر، هجوم بی‌امان فکری و عقیدتی سلفیه به محکمات فقه اسلامی به بهانه مبارزه با تشیع، و دستاویز قرار دادن مناقشات دینی برای قتل عام شیعیان در مناطق مختلف، تسریع در تربیت فضلای آشنا به فقه مقارن را ضروری می‌سازد تا در برابر تخریب و تحریف بنیادهای فقه اسلامی و سوء استفاده از عرصه فتوا، سد دفاعی محکمی بنا کنند.

از این‌رو و بنابر اعلام اداره کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، ثبت‌نام در رشته تخصصی «فقه مقارن» ویژه طلاب برادر در سال تحصیلی جدید، به صورت اینترنتی، از تاریخ دهم تیرماه تا یکم مردادماه ۹۵ از طریق شبکه معالم به نشانی (maalem.ir) انجام خواهد شد و ثبت‌نام کنندگان بایستی جهت تهیه کارت آزمون در روزهای ۱۶ و ۱۷ مرداد به این سایت مراجعه نمایند.

بنابراین گزارش، آزمون ورودی ساعت ۱۶ نوزدهم مردادماه جاری برگزار و زمان مصاحبه علمی ۲۴ تا ۲۶ مرداد بوده و پذیرفته شدگان در بازه زمانی ۳۰ تا ۳۱ مرداد به صورت قطعی ثبت نام خواهند شد.

قابل ذکراست، رشته آموزشی فقه مقارن در سال ۱۳۸۳ و برای اولین بار در حوزه‌های علمیه به ابتکار گروه آموزشی فقه و مبانی اجتهاد وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی طراحی و تأسیس شد و تا کنون دو دوره رسمی و غیررسمی برگزار گردیده است.

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با مرکز تخصصی آخوند خراسانی به شماره: ۳۲۲۳۰۰۱۶ – ۰۵۱ تماس بگیرند.

راهنمای رشته تخصصی فـقـه مُقـارَن

دریافت دفترچه راهنما

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics