قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / جامعه مدرسین شاخص‌‌های کاندیدای اصلح را اعلام کرد
بیانیه جامعه مدرسین پیرامون تحولات اخیر در افغانستان

جامعه مدرسین شاخص‌‌های کاندیدای اصلح را اعلام کرد

شخص اول دستگاه اجرا، باید وحدت ملّی را در نظر گرفته و با کار جمعی و برنامه‌های حساب شده و همت بلند به دنبال حل مشکلات مردم و بسط عدالت اجتماعی در جامعه باشد.

به گزارش شبکه اجتهاد، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به مراجعه و سوالات برای  شناخت اصلح و تحقق مشارکت حداکثری، در انتخابات ریاست جمهوری بیانیه‌ای صادر کرد که به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به مراجعه و سؤالات مکرر مردم مؤمن و انقلابی ایران اسلامی و در راستای تواصی به حق و ایجاد زمینه‌های شناخت اصلح و تحقق مشارکت حداکثری، در انتخابات ریاست جمهوری، ملاک‌ها و معیارهای اصلی جهت انتخاب آگاهانه را به ملت همیشه در صحنه عرضه می‌دارد تا ان‌شاء الله این بار نیز در آزمون بزرگ انتخابات همچون دیگر میدان‌ها، نقش‌آفرین و حماسه‌ساز باشند.

نامزد ریاست جمهوری در ایران، بر اساس شئونات و ملاک‌های فرد اصلح که در بیانات امام راحل عظیم‌الشأن «قدس سره» و رهبری معظم «مدظله‌العالی» آمده است باید دارای ایمان و تقوای الهی بوده و به ارزش‌های اسلامی و مکتب اهل بیت «علیهم‌السلام» و اهداف و آرمان‌های انقلاب که بر اساس نظریه ولایت مطلقه فقیه اداره می‌شود، پایبند باشد.

شخص اول دستگاه اجرا، باید وحدت ملّی را در نظر گرفته و با کار جمعی و برنامه‌های حساب شده و همت بلند به دنبال حل مشکلات مردم و بسط عدالت اجتماعی در جامعه باشد. همچنین باید از ظرفیت‌های علمی کشور – حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها – به نحو احسن استفاده کرده و با عملکردی انقلابی و جهادی و با صبر و حوصله و روحیه استکبارستیزانه در تحقق آرمان‌های این نظام مقدس قدم بردارد.

آن چه که در این شرایط و در ابتدای دهه پنجم و گام دوم انقلاب از سوی جامعه مدرسین علاوه بر نکات یاد شده به عنوان شاخص‌های مهم در نامزد اصلح ریاست جمهوری معرفی می‌شود موارد زیر است؛

۱- اعتقاد به توانمندی داخلی و پرهیز از هرگونه وابستگی که عزت ملی را خدشه‌دار کند.

۲- مردمی بودن و ساده‌زیستی و پرهیز از خوی اشرافی‌گری.

۳- استفاده از نیروهای انقلابی و افراد شایسته و نخبگان پرورش یافته در این کشور به ویژه جوانان.

۴- مبارزه مستمر با فساد و تبعیض به ویژه در میان اطرافیان.

۵- امیدوار به آینده و پرهیز از هر نوع رفتاری که موجب دلسردی مردم نسبت به نظام و انقلاب باشد.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

سید‌‌هاشم حسینی بوشهری

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics