قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / جایگزینی برای علمای گذشته در حوزه وجود ندارد/ لزوم اهتمام به پرورش فقها و دانشمندان
زنان می‌توانند به جایگاه اجتهاد هم برسند/ خاطره آیت‌الله نوری همدانی از دیدار با بانو مجتهده امین

آیت‌الله نوری همدانی:

جایگزینی برای علمای گذشته در حوزه وجود ندارد/ لزوم اهتمام به پرورش فقها و دانشمندان

آیت‌‌الله نوری همدانی بر تربیت عالمان و دانشمندان آگاه به زمان تاکید و اذعان کرد: متاسفانه اکنون جایگزینی برای علمای بزرگ درگذشته وجود ندارد که این امر به حوزه برمی‌گردد.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌‌الله حسین نوری همدانی در دیدار اعضای هیأت رئیسه مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم اظهار داشت: کسانی که در این زمینه انتخاب شدند متعهد و انقلابی هستند ولی در طرح‌ها تنها به نوشتن و گفتار نباید اکتفا کرد بلکه لازم است این طرحها مورد عمل قرار گیرد.

او با اشاره به علمای بزرگ پیشین و نقش تاثیرگذار آنها در جامعه اذعان داشت: متاسفانه اکنون جایگزینی برای علمای بزرگ درگذشته وجود ندارد که این امر به حوزه برمی‌گردد.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: حوزه در گذشته توانسته افراد فقیه، جامع و کامل را تربیت کند اما اکنون در این زمینه کمبود وجود دارد؛ بنابراین باید در این زمینه ریشه یابی کرد تا ببینیم کم کاری از سوی کدام گروه صورت گرفته است.

معظم‌له بیان کرد: در حوزه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های علمیه باید شاهد پرورش فقها و دانشمندان برجسته باشیم البته تربیت در حوزه کار شما نیست ولی باید در این زمینه ورود پیدا کنید.

این عالم دینی با ذکر این مطلب که تربیت و پرورش افراد آگاه به زمان با الفاظ و عبارات و شعار ممکن نیست، خاطرنشان کرد: شما به عنوان شخصیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی نخبه و تأثیرگذار در این موضوعات، باید اتاق فکری داشته باشید تا بررسی شود چه اقدامی صورت گیرد همچنین باید نخبه‌ها را شناسایی کرده و آنها را مورد تشویق و حمایت قرار دهید تا دیگران نیز به این سمت جذب شوند.

ایشان با بیان اینکه در مسیر انقلابی بودن و انقلاب گفتن باید اقدام عملی شود یادآور شد: باید جلساتی هر دو هفته یک بار در زمینه حفظ و ثمرات انقلاب و آفت‌ها و آسیب‌ها برگزار شود.

بنابر گزارش شفقنا، آیت‌الله نوری همدانی در پایان ابراز داشت: مطالبه‌گری، جوش و خروش باید وجود داشته باشد و همه باید در این عرصه به میدان بیایید؛ باید همه با یکدیگر باشیم و وحدت و انسجام خود را حفظ کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics