قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / جزئیات کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با حضور ۵۰۰ مهمان خارجی و داخلی
جزئیات کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با حضور ۵۰۰ مهمان خارجی و داخلی

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تشریح کرد:

جزئیات کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با حضور ۵۰۰ مهمان خارجی و داخلی

سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور علمای شیعه و اهل تسنن جهان اسلام در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌گردد.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نشست خبری سی ویکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که در موزه شهدا برگزار شد، با اشاره به اینکه با اوج درخواست‌ها برای حضور کنفرانس وحدت روبرو شدیم، گفت: قرار است ۳۰۰ مهمان داخلی و ۲۰۰ مهمان خارجی در سی و یکمین دوره این کنفرانس شرکت کنند.

آیت‌الله اراکی با بیان اینکه با شکست داعش تمدن نوین اسلامی وارد عرصه جدید خود شده است، اظهار کرد: در واقع شکست دولت خودخوانده داعش آغاز مرحله جدیدی از وحدت گرایی و همگرایی جهان است.

وی خاطرنشان کرد: موفق شدیم در خارج از کشور در قریب به ۲۰ برنامه در کشور‌های اندونزی، مالزی، ترکیه، عراق، لبنان، برزیل، تونس و… با همکاری جریان‌های تقریب، کنفرانس‌هایی را برگزار کنیم که در آن‌ها مباحث خوبی در خصوص تقریب مذاهب اسلامی و وحدت مذاهب در سراسر جهان مطرح و گام‌های خوبی برداشته و بیانیه‌های وحدت آفرینی صادر شد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۶ اتحادیه تقریب ایجاد شده، افزود: دانشگاه مذاهب اسلامی جهش خوبی داشته که جذب بیش از ۲۰۰ درصدی دانشجو نشان دهنده پیشرفت این دانشگاه بوده است.

گفتنی است سی و یکمین همایش بین‌المللی وحدت اسلامی با عنوان «وحدت و الزامات تمدن نوین اسلامی» به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مدت ۳ روز از ۱۴ تا ۱۶ آذر در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.

سخنران افتتاحیه اجلاس جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. همچنین میهمانان این کنفرانس در سالروز میلاد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند داشت و از بیانات معظم له بهره مند خواهند شد.

موضوع کنفراس سی و یکم، وحدت و الزامات تمدن نوین اسلامی می‌باشد که میهمانان و شرکت کنندگان اجلاس پیرامون این موضوع به بحث و تبادل نظر می‌پردازند. همچنین در این اجلاس شش کمیسیون تخصصی با موضوعات زیر تشکیل می‌شود:

۱- موقعیت کنونی جهان اسلام و راهکارهای فعال کردن مولفه‌های فرهنگ تمدن ساز

۲-ویژگیهای تمدن نوین اسلامی و تمایز آن از غرب

۳- طرحهای احیاگران جهان اسلام جهت تمدن سازی نوین اسلامی

۴- تمدن نوین اسلامی به مثابه راهبرد وحدت اسلامی

۵- نقش خودباروری مسلمانان و اتحادیه‌های تقریب نهاد در تشکیل تمدن نوین اسلامی.

۶- اتحادیه بانوان

علاقه‌‌‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاع بیشتر از نشست‌‌ها، مهمان‌ها، سخنرانان، کمیسیون‌ها و… اینجا کلیک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics