قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / جمع‌آوری ۳۶۰ میلیارد تومان زکات در سال گذشته در ایران
جمع‌آوری 360 میلیارد تومان زکات در سال گذشته در ایران

جمع‌آوری ۳۶۰ میلیارد تومان زکات در سال گذشته در ایران

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس شورای عالی زکات کشور گفت: در سال گذشته ۳۶۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوری شد که پیش بینی می‌شود این رقم امسال به چهار هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

به گزارش شبکه اجتهاد، جلسه مشترک مدیران و کارکنان جهاد کشاورزی و اعضای شورای زکات استان با حضور نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، مدیران دستگاههای وابسته سازمان، ائمه جماعت و روحانیون درسالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی با اشاره به اینکه زکات امری حاکمیتی است و مسئول اصلی زکات در کشور وزارت جهاد کشاورزی است اظهار داشت: ائمه جماعت و حوزه‌های نمایندگی ولی فقیه در دستگاههای اجرایی باید با تعامل و هم افزایی بیشتر یک جریان فرهنگی در عرصه زکات ایجاد کنند تا بتوانیم با هزینه کردن زکات به امور محرومان و مستضعفان به حل مشکلات آنها کمک کنیم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی است بنابراین باید رسیدن به خودکفایی در کشور را در بخش کشاورزی پیگیری و جستجو کنیم.

رئیس زکات کشور یادآورشد: اگر بتوانیم از ظرفیت سرمایه گذاران در بخش کشاورزی برای رسیدن به توسعه پایدار استفاده کنیم روند رسیدن به اهداف تعیین شده تسریع می‌شود.

تقوی گفت: مشکلات و چالش‌های بسیاری از جمله بحران آب و کم آبی، واردات محصولات کشاورزی و روغن خوراکی و تخریب محیط زیست و اراضی کشاورزی مواجه است که باید با برنامه ریزی مناسب و استفاده از روش‌ها و ماشین آلات نوین کشاورزی این موانع را برطرف کرد.

تقوی خاطر نشان کرد: در حال حاضر وزارت جهاد کشاورزی بیش از ۹۵ درصد نیازهای مردم در حوزه امنیت غذایی را تامین می‌کند که نشان از پشتوانه قوی علمی این وزارتخانه است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت مناسب روحانیون و ائمه جمعه و جماعات در تشویق و ترغیب کشاورزان و بهره برداران و همچنین مردم به پرداخت زکات استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics