قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / جوامع اسلامی در حال تجربه سخت‌ترین دوران‌های تاریخی خود است/ برخی به دنبال تخریب مفهوم توحید هستند
جوامع اسلامی در حال تجربه سخت‌ترین دوران‌های تاریخی خود است/ برخی به دنبال تخریب مفهوم توحید هستند

محمد گورمز در سی‌ویکمین کنفرانس وحدت:

جوامع اسلامی در حال تجربه سخت‌ترین دوران‌های تاریخی خود است/ برخی به دنبال تخریب مفهوم توحید هستند

رئیس سابق سازمان دیانت ترکیه گفت: بر اساس روایات دینی باید مسیر واحد پیامبر اسلام(ص) را دنبال کنیم، زیرا در این مسیر واحد می‌توانیم موفقیت‌های بسیاری را برای کشورهای اسلامی رقم بزنیم.

به گزارش شبکه اجتهاد، محمد گورمز رئیس سابق سازمان دیانت ترکیه در مراسم افتتاحیه سی‌ویکمین کنفرانس وحدت اسلامی که با حضور علما و اندیشمندان در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه امروزه جوامع اسلامی در حال تجربه سخت‌ترین دوران‌های تاریخی خود هستند، اظهار داشت: به تعبیر علما شاید این دوره سخت‌ترین دوره برای جوامع اسلامی باشد چرا که اکنون فقط با توطئه‌های خارجی روبرو نیستیم.

وی با تأکید بر اینکه اسلام دوره‌های تاریخی سختی را تجربه کرده است، افزود: اکنون جمعیت مسلمانی که توانستند قابلیت پذیرش استعمار و خشونت را داشته باشند افزایش یافته و علت این امر، افزایش تفرقه میان امت اسلامی است در حالی که در توصیه‌های مختلف دینی به موضوع حفظ وحدت تأکید شده است.

رئیس سابق سازمان دیانت ترکیه خاطرنشان کرد: هفته وحدت فرصتی برای تقویت وحدت میان امت اسلامی است، همانطور که خداوند متعال نیز تأکیدات بسیاری در قرآن دارند باید در کنار یکدیگر او را عبادت کنیم.

وی با بیان اینکه بر اساس روایات دینی باید مسیر واحد پیامبر اسلام(ص) را دنبال کنیم، گفت: در این مسیر واحد می‌توانیم موفقیت‌های بسیاری را برای کشورهای اسلامی رقم بزنیم.

گورمز از ایمان به پیامبر اسلام(ص) به عنوان عامل وحدت امت اسلامی نام برد و بیان داشت: اکنون جریان‌های منحرف بر اساس برداشت‌های منحرفانه از مفهوم توحید تشکیل شده است، هر چند به صورت تقریبی حکومت جغرافیایی داعش از بین رفته است اما همچنان این تفکر انحرافی وجود دارد به همین علت باید در راستای از بین بردن این تفکر گام برداریم.

وی با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی توسط گروه‌های مختلف توحید به عنوان یک موضوع تکفیری معرفی می‌شود، تصریح کرد: مفهوم توحید عامل وحدت و رسیدن به سعادت و موفقیت است، اما برخی به دنبال تخریب این مفهوم هستند.

رئیس سابق سازمان دیانت ترکیه توحید را یک اصل مهم دینی دانست و افزود: با ترویج مفهوم اصلی توحید نیازی به بیگانه نخواهیم داشت و می‌توانیم در راستای یکپارچه‌سازی و تحقق اتحاد در میان امت به نتایج مورد نظر برسیم.

وی با بیان اینکه امت میانه‌رو به دنبال زندگی مسالمت‌آمیز است، عنوان کرد: برخی میانه‌رو بودن را موضوعی غربی مطرح کرده و به دنبال از انحراف هدف اصلی هستند.

گورمز با اشاره به اینکه مسلمانان به عنوان یک امت نیازمند ارزیابی جهانی هستند، گفت: باید قبل از اینکه دیگران به ارزیابی ما بپردازند، خودمان نسبت به بررسی وضعیت موجود اقدام کنیم.

رئیس سابق سازمان دیانت ترکیه خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی نسبت به رخدادهای کشورهای مختلف اسلامی باید حساس باشیم، چرا که ما نیز در سطح جهانی نقش مشخصی داریم که باید به آن عمل کنیم. فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics