قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / «حبس زدایی و زندان زدایی» جدیدترین اثر آیت‌الله هاشمی شاهرودی

«حبس زدایی و زندان زدایی» جدیدترین اثر آیت‌الله هاشمی شاهرودی

کتاب «حبس زدایی و زندان زدایی» گزیده‌ای از بیانات فقیه عالی‌مقام آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی رئیس سابق قوه قضائیه، در نشست علمی تخصصی «سیاست حبس زدایی و نقش آن در برنامه‌های توسعه قضایی» معرفی و رونمایی می‌گردد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، دانشگاه عدالت با همکاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، نشست علمی تخصصی «سیاست حبس زدایی و نقش آن در برنامه‌های توسعه قضایی»، همراه با معرفی کتاب «حبس زدایی و زندان زدایی» گزیده‌ای از بیانات آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی، را برگزار می‌کند.

بنابراین گزارش، قرار است در این نشست علمی دکتر امین اله زمانی پژوهشگر و مدرس دانشگاه، به سخنرانی بپردازد.

کتاب «حبس زدایی و زندان زدایی»، رویکردهای اصیل و خالص اسلامی را نسبت به مقوله حبس، سجن، حقوق محبوس و مسجون و مقولات مرتبط را تبیین نموده است.

در پشت جلد کتاب می‌خوانیم: دنیا در این قسمت کار کرده است و شیوه‌‌های پیشرفته‌ای را به کار گرفته است، به طور کلی دیدگاه‌ها در مورد شیوه فعلی زندان، تغییر کرده است. در بند گذاشتن محکومان در مکانی به عنوان زندان، روش سالمی نیست. آثار زیانباری را در بر دارد و بازدارندگی کافی نیز ندارد. ممکن است در یک پژوهش کارشناسانه به این نتیجه برسیم که مجازات زندان منحصر به همین سه چهار موردی است که در شرع آمده، آن هم در محدوده زمانی معینی و البته نه به شیوه زندان‌های امروزی، بلکه با شیوه‌ بسیار بازتری که هم فلسفه مجازات حفظ شود و هم ضررها و زیان‌‌های اجتماعی را در پی نداشته باشد.

یادآور می‌شود، این نشست علمی چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶ الی ۱۸ در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، طبقه اول، کلاس ۲۲۱، با حضور اساتید، دانشجویان و علاقه‌مندان برگزار می‌گردد.

قابل توجه است، برای شرکت کنندگان گواهی نامه معتبر صادر خواهد شد.

photo_2016-05-31_22-02-39

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics