قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / حسون: نبرد فرهنگی و تمدنی خود را آغاز کنیم/ العثمانی: بدون برداشتن موانع اخلاقی اتحاد شدنی نیست
حسون: نبرد فرهنگی و تمدنی خود را آغاز کنیم/ العثمانی: بدون برداشتن موانع اخلاقی اتحاد شدنی نیست

حسون: نبرد فرهنگی و تمدنی خود را آغاز کنیم/ العثمانی: بدون برداشتن موانع اخلاقی اتحاد شدنی نیست

شیخ بدرالدین حسون، مفتی سوریه در مراسم افتتاحیه سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: امروز بعد از آزادی موصل و حلب راه هموار شده است و باید نبرد فرهنگی و تمدنی خود را آغاز کنیم.

به گزارش شبکه اجتهاد، شیخ بدرالدین حسون، مفتی سوریه سخنران دوم پنل اول افتتاحیه کنفرانس در ابتدای سخنانش گفت: سال گذشته برخی از شما زمانی که من گفتم سوریه و عراق از سوی کسانی هدایت می‌شوند که بر وعده خود صادق بودند لبخند زدید اما امروز می‌بینیم که این ملت پیروز شدند. من به شما بشارت پیروزی دادم و امروز مژده این پیروزی را می‌دهم. بنده از شما می‌خواهم که پس از تمام شدن این نبرد نظامی، نبرد فرهنگی و تمدنی خود را آغاز کنید. امروز بحث هلال شیعی پایان یافته و بحث صراط مستقیم آغاز شده است. امروز بعد از آزادی موصل و حلب راه هموار شده است و ما به اذن الهی به قدس هم خواهیم رسید.

حسون افزود: ما همیشه از اهدنا الصراط المستقیم حرف می‌زنیم و این همان راهی است که سوریه به وسیله آن پیروز شد. ما در این اجلاس که سالیان سال است برگزار می‌شود، دنبال اندیشه تقریب هستیم چون این اندیشه ما را به صراط مستقیم هدایت خواهد کرد. اما همه میهمانان باید توجه داشته باشند که حضور در این اجلاس به معنای پایان مسئولیت شان نیست. ما علمای بزرگ فلسطین را فراموش نکردیم و این به خاطر ایمان جوامع اسلامی است. ما همگی در درجه اول مسلمان هستیم و بعد عرب، فارس، ترک و کرد هستیم.

وزیر فرهنگ افغانستان: موانع اخلاقی اتحاد را رفع کنیم

پس از وی، فیض محمد العثمانی، وزیر فرهنگ، حج و اوقاف افغانستان سخنرانی کرد. وی با اشاره به اینکه باید از وقایع و رخدادهای تاریخی استفاده درست کنیم، گفت: ملت افغانستان بعد از سال ۲۰۰۱ که به پیروزی رسید، دروازه‌های مکاتب و مدارس دینی خود را باز کرد و خوشبختانه امروز ما شاهد نسل نو و تحصیلکرده‌ها هستیم. در یک و نیم دهه گذشته هم جوانان ما در المپیادهای بین المللی مدال‌های مختلفی به دست آورده‌اند و اقوام مختلفی امروز در کنار هم در کشور افغانستان زندگی می‌کنند.

محمد العثمانی افزود: بنده با اطمینان می‌گویم با وجود تمام مشکلاتی که در افغانستان وجود دارد، امروز ما به هیچ کشوری اجازه نمی‌دهیم که به کشور ما آسیبی بزند. انتظار داریم که همسایه‌هایمان هم اینگونه باشند و اجازه ندهند که سلاحی از طریق کشورهای آنها وارد افغانستان شود. از علما، اندیشمندان و مسلمانان و سیاستمداران هم می‌خواهم در راستای مبارزه با افراط گرایی با ما همدست باشند و مطمئن باشند که حاکمیت و قدرت افغانستان موجب قدرت و امنیت در کشورشان خواهد شد.

وزیر فرهنگ، حج و اوقاف افغانستان گفت: ما به عنوان یک کشور اسلامی دو کانون شیعه و سنی را به رسمیت شناخته ایم و امروز تمامی مذهب کنار هم مشغول عبادت کردن هستند. ما حتی برای اقلیت‌های مذهبی مثل هندو هم امکانات و خدمات فراهم کرده ایم. همانطور که آیت‌الله اراکی از ما خواستند پیشنهادات خود را ارائه دهیم، پیشنهاد بنده به ایشان برداشته شدن موانع اخلاقی اتحاد است، چرا که رسیدن به تمدن اسلامی بدون برداشتن موانع اخلاقی اتحاد شدنی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics