قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / حوزه، عقلانیت، مدیریت و فهم «سید مرتضی» را می‌خواهد
نوشتن نقص اشخاص در روزنامه و رسانه برای خنداندن اشاعه فحشاء است

آیت‌الله جوادی آملی:

حوزه، عقلانیت، مدیریت و فهم «سید مرتضی» را می‌خواهد

«سید مرتضی» قائم به عقل بود و امروز نیز حوزه، عقلانیت، مدیریت و فهم «سید مرتضی» را می‌خواهد تا بتواند خود را اداره کند./ کسی که تنها نقل کننده نظرات دیگران باشد، دلال علم است، فقیه کسی است که نظریه پرداز و صاحب نظر باشد.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله جوادی آملی در دیدار جمعی از مسئولان و مدیران مرکز خدمات حوزه‌های علمیه که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، در بخشی از سخنان خود، با تاکید بر شناسایی طلاب نخبه و مستعد و حمایت از آنها بیان داشت: گرچه حفظ نظام بر همه ما واجب است، اما این واجب کفایی است، حیف است یک طلبه فاضل که می‌تواند استاد خارج شده و فقیه باشد، برای تامین عائله خود وارد کارهای اجرایی شود.

استاد مطرح حوزه علمیه قم ادامه داد: یک طلبه فاضل و با استعداد، مسئولیت دارد تا در حوزه بماند و خلاء مرجع و استاد را در آینده پر کند و وظیفه ما این است که این طلبه فاضل را تامین و بورسیه کنیم تا وارد کارهای اجرایی نشود، چرا که اساس حیات حوزه به مراجع و اساتید است.

معظم‌له مدیریت «سید مرتضی (ره)» در حوزه علمیه نجف را یادآور شد و بیان داشت: خروجی نجف مدیون مدیریت و عقلانیت «سید مرتضی» است، وقتی ایشان زعیم حوزه علمیه نجف شد، ابتدا وقف کردن را یاد مردم داد که وقف می‌تواند برای تربیت شاگردان و تامین کتاب و لوازم التحریر طلاب هم باشد، در گام بعدی با شناسایی طلاب نخبه، آنها را بورسیه کرد به این طریق توانست شیخ طوسی‌ها را تربیت کند.

ایشان ادامه داد: «سید مرتضی» قائم به عقل بود و امروز نیز حوزه، عقلانیت، مدیریت و فهم «سید مرتضی» را می‌خواهد تا بتواند خود را اداره کند.

آیت‌الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: کسی که تنها نقل کننده نظرات دیگران باشد، دلال علم است، فقیه کسی است که نظریه پرداز و صاحب نظر باشد و شما نیز باید در مقابل حمایتی که از طلاب با استعداد می‌کنید، به جدّ از آنها خروجی علمی بخواهید.

آیت الله العظمی جوادی آملی

خاطرنشان می‌شود، در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، گزارشی از اقدامات انجام شده در این مرکز را ارائه نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics