قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / «حوزه انقلابی» در دومین شماره «فصلنامه تحلیلی- انتقادی حوزه»
«حوزه انقلابی» در دومین شماره «فصلنامه تحلیلی- انتقادی حوزه»

از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد؛

«حوزه انقلابی» در دومین شماره «فصلنامه تحلیلی- انتقادی حوزه»

شماره دوم از دوره جدید فصلنامه تحلیلی- انتقادی حوزه (پژواک روشن‌فکری حوزه)، با عنوان «حوزه انقلابی» و با پرونده ویژه «حوزه و سکولاریسم»، به صاحب‌امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی و مدیرمسئولی سید عباس صالحی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، دومین شماره از دوره جدید فصلنامه تحلیلی- انتقادی «حوزه» (بهار ۹۷) با آثار و گفتاری از تقی آزاد ارمکی، علیرضا شجاعی زند، منصور میراحمدی، علیرضا زهیری، سیدکاظم سیدباقری، رضا عیسی‌نیا، عبدالوهاب فراتی، محسن مهاجرنیا، محمداسماعیل نباتیان و… چاپ و عرضه شد.

بنابراین گزارش، در این شماره: مقاله‌‌ علیرضا زهیری با عنوان «انقلاب اسلامی و ساخت هویت حوزه‌ای»، مقاله‌‌ سید کاظم سید باقری با عنوان «عوامل سیاست‌زدگی، سیاست پرهیزی، سیاست‌گریزی تا حوزه انقلابی»، مقاله‌‌ رضا عبسی‌نیا با عنوان «دشواری حوزیان در تداوم انقلابی گری»، مقاله‌‌ عبدالوهاب فراتی با عنوان «تأملی بر چالش منزلت حقوقی و رسالت انقلابی روحانیت در نظریه جمهوری اسلامی» و مقاله‌‌ محسن مهاجرنیا با عنوان «آسیب‌شناسی تفکر انقلابی‌گری در حوزه» منعکس شده است.

در بخش پرونده ویژه با موضوع «حوزه و سکولاریسم»، مطالبی با عناوین: «حوزه، سکولار، واقعیت یا هشدار»، «روحانی سیاسی و سکولار»، «روحانیت سیاسی و دوگانه در قدرت و بر قدرت» به چشم می‌خورد. همچنین در بخش گزارش، سخنرانی حجت‌الاسلام احمد واعظی در افتتاحیه همایش «حوزه انقلابی» و سخنرانی حجت‌الاسلام نجف لک زایی در اختتامیه این همایش به مخاطبان ارائه شده است.

گفتنی است، اولین شماره دور جدید فصلنامه «حوزه» با پرونده‌ ویژه «بررسی آراء و افکار محمد مجتهد شبستری» در ۱۲۰ صفحه منتشر شده بود. «حال حوزه، عبدالرضا ایزدپناه»، «سه‌گام تحول در حوزه برای ترسیم حوزه مطلوب، احمد واعظی»، «انقلابی که پس از انقلاب در نظام معرفتی حوزه رخ نداد، حمید پارسانیا»، «آیا خروج روحانیت از حکومت به سود دموکراسی است؟ عبدالوهاب فراتی»، «پیامدسنجی حضور آکادمیک روحانیت، منصور میراحمدی»، «منزلت روحانیت پس از جمهوری اسلامی؛ کاهش یا افزایش؟ رضا عیسی‌نیا» و «ایستاده بر افقی دور» از مطالب شماره اول مجله بود.

همچنین پرونده «پرسش‌های مجتهد شبستری بر میز تأمل» شامل یک بخش با عنوان «درآمد» و مطالبی با عناوین «دو راهبرد به احکام اجتماعی شریعت از حسین واله»، «مروری انتقادی بر قرآن شناسی مجتهد شبستری از احمد واعظی»، «امکان و امتناع پژوهش در حوزه؛ در گفتگو با حجت‌الاسلام نجف لک‌زایی»، «حوزه باید هم زمان سه وظیفه حفظ، ترمیم و بالندگی را عهده‌دار باشد از علیرضا پیروزمند» و «حوزه علمیه و روحانیت در آینه پیمایش سرمایه اجتماعی از مهدی مولایی آرانی» است.

یادآوری می‌شود، مجله حوزه، هم‌پا و در سایه انقلاب اسلامی نزدیک به چهاردهه در عرصه مطبوعات دینی و حوزوی حضوری گوناگون و پررنگ داشته و نخستین مجله صنفی و حوزوی است که از دهه شصت پیرامون سازمان‌دهی و مأموریت‌های نوین حوزه در راستای اهداف انقلاب قلم زده است.

لازم به ذکر است، دومین شماره فصلنامه تحلیلی- انتقادی «حوزه» با شمارگان پیاپی ۱۷۷ و با مدیرمسئولی دکتر سید عباس صالحی و سردبیری حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا ایزدپناه و با محوریت مقالات، پرونده و گزارش منتشر گردید.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت ارتباط با این فصلنامه به نشانی قم، چهارراه شهدا، ابتدای خیابان معلم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دفتر مجله حوزه مراجعه و یا با شماره تلفن ۳۷۷۴۲۱۵۸ ۰۲۵ تماس حاصل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics