قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / مرجعیت / خوشحالم سنت آیت‌‌الله بروجردی تحقق‌ یافته است
خوشحالم سنت آیت‌‌الله بروجردی تحقق‌ یافته است

آیت‌الله علوی گرگانی:

خوشحالم سنت آیت‌‌الله بروجردی تحقق‌ یافته است

مرحوم آیت‌الله بروجردی می‌فرمود، فقه شیعه در حاشیه فقه اهل سنت است، چون ائمه (ع) ما چشم به مسائل اجتماعی آن‌ها داشتند که ببینند آن‌ها چه نظری می‌دهند و روی نظر آن‌ها نظر می‌دادند تا حق را بیان کنند.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی ضمن تقدیر از چاپ موسوعه ۲۰ جلدی «السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه» گفت: از چاپ این موسوعه عظیم خوشحالیم، چاپ و توزیع این آثار علمی دل‌های مرده را زنده می‌کند.

ایشان افزود: ما خوشحال هستیم که این سنت آیت‌الله بروجردی تحقق یافته است و ایشان می‌فرمود، فقه شیعه در حاشیه فقه اهل سنت است، چون ائمه (ع) ما چشم به مسائل اجتماعی آن‌ها داشتند که ببینند آن‌ها چه نظری می‌دهند و روی نظر آن‌ها نظر می‌دادند تا حق را بیان کنند و ا ین دید بزرگ آیت‌الله بروجردی بود.

آیت‌الله علوی گرگانی ادامه دادند: بنابراین کلام امام معصوم (ع) ناظر به حرف اهل سنت است؛ لذا نظر این بزرگواران جامع بین الفقهین است. این کار شما نمونه بارز حرکت آیت‌الله بروجردی است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ارسال این موسوعه به الازهر را توصیه کرد و افزود: توصیه می‌کنم یک دوره از موسوعه را برای الازهر بفرستید تا بدانند ما در کنار فقه اهل سنت هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics