قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / همه مطالب / حکومت و قانون / دارالافتای مصر: تعرض به مساجد شیعیان حرام است

دارالافتای مصر: تعرض به مساجد شیعیان حرام است

 

تقریب: دارالافتای مصر در بیانیه‌ای، اقدام‌ گروه تروریستی داعش در انفجار و تخریب مساجد را محکوم و بر حرام بودن هرگونه تعرض به عبادتگاه‌های مسلمانان، تأکید کرد.

این بیانیه در پاسخ به سخنان ابولیث الکنانی، مفتی داعش که با توصیف مساجد شیعیان به معبد بت پرستی، بر وجوب هدف قراردادن آن در نجران عربستان تأکید کرده بود، صادر شد.

دارالافتای مصر تأکید کرد: مساجد شیعیان همانند مساجد اهل سنت است و هیچ گونه تعرض و تخریب یا انفجار این مساجد، جایز نیست؛ تکریم و بزرگداشت مساجد، اقامه شعائر دینی در آن و تلاش برای صیانت و بازسازی مساجد از دستورات شرع مقدس به همگان است.

در ادامه این بیانیه آمده است: مسجد، مکانی برای عبادت است و تشبیه آن به معبد شرک و بت پرستی، اهانت به خانه خداست؛ هرگونه تعدی به مساجد، مصداق کامل فساد فی الارض است و هیچ توجیهی برای تبعیض بین مسجد شیعه و اهل تسنن، قابل قبول نیست.

دارالافتای مصر با اشاره به استفاده سازمان‌های تروریستی از  اختلاف‌های قومیتی برای پیشبرد اهداف خودشان، گفت: این سازمان‌ها از هیچ تلاشی برای ایجاد ناامنی، آشوب و فتنه در کشورهای اسلامی کوتاهی نخواهند کرد تا از این طریق بتوانند بر سرزمین‌های اسلامی سیطره پیدا کنند، همانگونه که در عراق و سوریه نیز از این استراتژی استفاده کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics