قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / دانشنامه امام خمینی(ره) روانه بازار نشر شد
دانشنامه امام خمینی(ره) روانه بازار نشر شد

با مقدمه سیدحسن خمینی؛

دانشنامه امام خمینی(ره) روانه بازار نشر شد

دوره ده جلدی دانشنامه امام خمینی(ره) توسط موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) منتشر شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، این دانشنامه حاصل تلاش ۲۶۰ نفر از عالمان، پژوهشگران، نویسندگان، مدیران و مجریان در بخش‌‌های مختلف مدیریت علمی و اجرایی، نگارش، ارزیابی، بازنویسی، بررسی‌ها و بازبینی‌های فردی و گروهی چندباره و ویرایش علمی و فنی و خدمات حروف‌زنی و تصاویر است.

دانشنامه امام خمینی(ره) در ده جلد رحلی دوستونه، با چینش الفبایی و با مقدمه‌ای از حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی چاپ و روانه بازار نشر شده است.

این دانشنامه بیش از ٨۶٠ مدخل اصلی، از جمله مدخل گسترده و جامع ویژه امام خمینی(س) و بیش از ۵٠٠ مدخل ارجاعی دارد و افزون بر مجموعه تصاویر پایانی که شامل ٢۶۴ صفحه برگزیده است و بیش از یک سوم مقاله‌های آن مصور است و با بیش از سه میلیون و ٣٧٠ هزار کلمه در ۶٨٠٠ صفحه کوشیده است ابعاد مختلف زندگی شخصی ویژگی‌های شخصیتی دیدگاه‌ها و عملکرد امام راحل و مسایل پیرامونی و افراد مرتبط با ایشان را در حوزه مختلف به شکل مستند با تکیه بر منابع فراوان نشان دهد.

امام خمینی افزون بر استعداد و هوش سرشار، محیط خانوادگی و تحصیلی مناسب و قدرت فوق‌العاده، از ویژگی‌هایی چون خلوص، صداقت، شجاعت، سعه صدر، قاطعیت، استواری و مردم‌داری بهره می‌جست و علاوه بر جایگاه مرجعیت دینی و رهبری انقلاب اسلامی ایران، از شخصیت‌های علمی جهان اسلام و جامع بسیاری از علوم گوناگون اسلامی به شمار می‌رفت. ایشان در اکثر علوم دینی چون فقه، اصول، تفسیر، فلسفه و عرفان سرآمد روزگار بود و آثار علمی زیادی در این علوم، از ایشان به یادگار مانده است که بسیاری از آنها در سایه حوادث پرشتاب سیاسی، ناشناخته مانده‌اند یا بسیار کم مورد توجه قرار گرفته‌اند؛ چنان‌که کار سترگ ایشان در احیای فکر دینی و ابعاد گسترده اقدامات و خدمات بی شمار ایشان در ربع قرن مبارزه و اداره حکومت، حوادث و اتفاقات حیرت‌آور و کید دشمنان قدرتمند و مانع‌تراشی جریان تحجر و کج‌فهم دینی، همچنان ناشناخته مانده است. برای شناخت و معرفی شخصیتی مانند امام خمینی با آن همه برکات وجودی نیز، راهی جز مطالعه دقیق و موشکافانه از میراث به جامانده از ایشان در حوزه‌های مختلف نیست.

آشنایی با منظومه فکری امام خمینی و درک درست چرایی بسیاری از رویدادها که گاه با حجاب معاصرت یا پرده پوشی‌های زمان، به ویژه برای نسل جوان، در‌هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد، نیازمند آن است که افزون بر داشته‌ها و آثار نظری و علمی، سیره اخلاقی و علمی ایشان، هم در ساحت فردی، هم در حوزه کنش‌های اجتماعی و سیاسی، همچنین فضا و زمینه این رفتارها، به درستی بیان شود. دانشنامه امام خمینی با هدف پاسخگویی به این نیاز و با توجه به ضرورت وجود مرجعی جامع که دربردارنده زوایا و ابعاد مختلف شخصیت امام خمینی در حوزه نظر و عمل باشد.

این مجموعه برای آنکه تصویر درست‌تر و کامل‌تری از زندگی، زمانه و کارنامه امام خمینی ترسیم کند، در کنار محورهای مختلف اندیشه، زندگی و ابعاد مختلف شخصیتی ایشان و نیز علاوه بر معرفی برنامه‌ها و آثاری که تاکنون برای شناخت امام خمینی و انقلاب اسلامی تولید شده است، روایت رویدادهای مربوط به نهضت اسلامی ایران، تأسیس نظام جمهوری اسلامی و حوادث پس از آن، همچینین معرفی نهادها و گروه‌های سیاسی و شخصیت‌های علمی، سیاسی و مبارز را نیز از نظر دور نداشته است.

گفتنی است، مجموعه ۱۰ جلدی دانشنامه امام خمینی(ره) با ۲۰ درصد تخفیف در فروشگاه های مؤسسه چاپ و نشر عروج عرضه می‌شود.

آدرس فروشگاه‌های انتشارات عروج جهت خرید حضوری

مرکزی: خیابان انقلاب، روبروی دانشگاه تهران بین ۱۲ فروردین و فخر رازی، پاساژ ظروفچی پلاک  ۱۲۹۶/ تلفن: ۶۶۴۹۳۰۸۱

شماره ۱: خیابان انقلاب، زیر پل حافظ، جنب فروشگاه برک/ تلفن: ۶۶۷۰۶۸۳۳

همچنین آثار چاپ شده حضرت امام خمینی(ره) را می توانید [اینجا] ببینید. برای خرید الکترونیکی آثار حضرت امام و منشورات مؤسسه چاپ و نشر عروج نیز می توانید به [اینجا] مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics