قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / در مسائل اقتصادی به «فقه اهل سنت» توجه کنیم
هنر دینی را در جامعه ترویج کنید

آیت‌‌الله علوی‌گرگانی در دیدار با مدیران سازمان بورس:

در مسائل اقتصادی به «فقه اهل سنت» توجه کنیم

در مسایل اوراق بهادار و مسایل مالی باید به فقه اهل سنت نیز نظر بیندازیم و پس از ملاحظات آنها فقه تشیع را نیز وارد کنید تا به این نتیجه برسیم که چگونه آنچه به منبع وحی متصل است چه درجه‌ای از کمال را دارا است.

به گزارش شبکه اجتهاد از رسانه‌ها، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار در بخشی از سخنان خود گفت: آیت‌الله العظمی بروجردی در روش فقهی خود دارای یک مبنای خاصی بود؛ ایشان بر این عقیده بود که فقه شیعه در کنار فقه اهل سنت است و به همین خاطر بیان می‌کرد، اهل سنت در برخی مواقع دارای تجربیات بیشتری در فقه هستند، چون در زمینه حکومتی نیز دارای تجربیات بیشتری نسبت به شیعیان بودند.

آیت‌الله علوی گرگانی گفت: آیت‌الله بروجردی بیان می‌کرد، فقه شیعه بر آنها حاکم و ناظر است؛ پس ابتدا باید فقه اهل سنت را بسنجیم تا با نظر شیعه، توفق این منطق را به منصه برسانیم.

ایشان عنوان کرد: در مسایل اوراق بهادار و مسایل مالی باید به فقه اهل سنت نیز نظر بیندازیم و پس از ملاحظات آنها فقه تشیع را نیز وارد کنید تا به این نتیجه برسیم که چگونه آنچه به منبع وحی متصل است چه درجه‌ای از کمال را دارا است.

معظم له بیان کرد: فعالان این عرصه باید تا منابع دینی و فقه شیعه را در عرصه معاملات و مباحث مالی وارد کند؛ فقه شیعه دارای عالی ترین درجات علمی است که باید با نظر رهبر انقلاب و مراجع عظام تقلید امورات را به خوبی سامان دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics