قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / راهکارهای ارائه شده در نشست «هم اندیشی فقه حکومتی» عملیاتی شود
از حکومت اسلامی تا فقه نظام

مدیر گروه فقه اجتماعی مرکز فقهی ائمه اطهار تأکید کرد:

راهکارهای ارائه شده در نشست «هم اندیشی فقه حکومتی» عملیاتی شود

ربانی با اشاره به مطرح شدن خروجی چنین همایش‌هایی با مسئولان حوزه‌های علمیه عنوان کرد: عملیاتی کردن راهکارهای ارائه شده در چنین همایش‌هایی می‌تواند بهترین خروجی این نشست‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، حجت‌الاسلام محمدباقر ربانی در گفتگو با ستاد خبری نشست هم‌اندیشی فقه حکومتی، با اشاره به اهمیت مسئله فقه اجتماعی و فقه حکومتی اظهار داشت: این موضوعات از ضروریاتی بوده که باید در حوزه‌های علمیه مطرح شود، چراکه مسائلی که در حوزه‌های مختلف اجتماعی نظیر ترافیک، ورزش و محیط زیست و …مطرح بوده با رویکرد اجتماعی است.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد که حوزه‌های علمیه در مباحث فقه اجتماعی و فقه حکومتی ورود پیدا کنند، ابراز کرد: ایجاد کارگاه‌های خاص با رویکرد فقه اجتماعی و فقه حکومتی جز ضروریات است و وجود چنین کارگاه‌هایی می‌تواند محیط مناسبی برای تبادل متفکران و نظریه پردازان در حوزه فقه اجتماعی و فقه حکومتی باشد.

مدیر گروه فقه اجتماعی مرکز فقهی ائمه اطهار خاطرنشان کرد: رفع ابهامات و تاکید بر نقاط قوت این نظریه‌ها و نیز ارتباط پژوهشگران در حوزه فقه اجتماعی و فقه حکومتی با مراکز فقهی و موسسات فعال در این حوزه از دیگر نقاط مثبت چنین نشست‌هایی است.

وی با تاکید بر اهمیت امتداد هم‌اندیشی‌ها در حوزه فقه اجتماعی و فقه حکومتی ابراز کرد: با تعامل در این هم‌اندیشی‌ها در سطح مدیران حوزه‌های علمیه شاهد بروز وظهور جریان‌های موفق خواهیم بود، به عبارت دیگر خروجی این همایش‌ها راهکارهایی برای پیشرفت را به همراه خواهد داشت.

ربانی با اشاره به مطرح شدن خروجی چنین همایش‌هایی با مسئولان حوزه‌های علمیه عنوان کرد: عملیاتی کردن راهکارهای ارائه شده در چنین همایش‌هایی می‌تواند بهترین خروجی این نشست‌ها باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics