قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / راه اندازی رشته «فقه سیاسی» در مدرسه نواب مشهد
نامه طلاب و برخی اساتید حوزه علمیه خراسان به شورای صدور پروانه نمایش

راه اندازی رشته «فقه سیاسی» در مدرسه نواب مشهد

 

مدیر مدرسه علمیه عالی نواب مشهد از راه اندازی رشته فقه سیاسی در این مدرسه خبرداد و گفت: امسال برای راه اندازی رشته جدیدی به نام «فقه سیاسی» تصمیم گرفته ایم که به زودی کرسی تدریس آن راه اندازی خواهدشد.

حوزه: حجت الاسلام کاظمی، با بیان اینکه مدرسه علمیه عالی نواب یکی از مدارس موفق است که فقط در رشته های تخصصی طلبه می پذیرد، افزود: برای پذیرش امسال آزمون این رشته را برگزار خواهیم کرد که امیدواریم با تبلیغات بیشتر و اعمال تغییراتی بتوانیم طلبه های علاقه مند به رشته فقه سیاسی پذیرش کنیم.

مدیر مدرسه علمیه عالی نواب با بیان اینکه افزود: در حال حاضر پنج رشته تخصصی سطح دو و سه شامل کلام اسلامی، فقه و اصول، ادبیات عرب، فقه قضایی و تبلیغ در این مدرسه فعال تحصیل می شود.

وی با بیان اینکه از میان پنج رشته موجود، درس های «فقه قضایی» و «تبلیغ» جزو دروس جدید این مدرسه است، گفت: هدف از راه اندازی رشته فقه قضایی بحث تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه فقه و قضا بوده که در کنار آن به تامین نیروی انسانی در رشته قضاوت برای قوه قضائیه نیز نگاهی داشتیم.

حجت الاسلام کاظمی یادآور شد: رشته تبلیغ نیز در راستای تامین نیروی تبلیغی برای بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت و همچنین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی راه اندازی شده است که اساتید ما در مدرسه نواب مشغول تعلیم و تربیت طلاب می باشند.

وی در ادامه به رشته های تحصیلی این مدرسه در مقطع سطح چهار یا دکتری هم اشاره و خاطر نشان کرد:در صدد هستیم تا این مقطع تحصیلی را نیز در استان فعال نماییم.

مدیر مدرسه علمیه عالی نواب از برنامه سال آینده این مدرسه برای جذب افراد ممتاز و نخبه برای برگزاری سطح چهار و مقطع دکتری خبر داد و ابراز امیدواری کرد که رشته های تخصصی بیشتری در حوزه علمیه راه اندازی شود تا با توجه به نیازهای حوزه علمیه و جامعه در زمینه های گوناگون، پژوهشگران بیشتری تربیت شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics