قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / رونمایی از موسوعه «السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه»
رونمایی از موسوعه «السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه»

با حضور آیت‌الله صافی گلپایگانی انجام می‌شود:

رونمایی از موسوعه «السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه»

موسوعه عظیم احادیث مشترک با عنوان جدید «السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه» در ۵۰ کلان موضوع اخیراً در بیروت به چاپ رسیده است که با حضور آیت‌الله صافی گلپایگانی رونمایی می‌شود.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام والمسلمین مختاری در نشستی خبری با اصحاب رسانه با موضوع تدوین و رونمایی از «موسوعه السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه» ‌که در پژوهشگاه مطالعات تقریبی برگزار شد، اظهار داشت: موسوعه عظیم احادیث مشترک با عنوان جدید «السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه» اخیراً در بیروت به چاپ رسیده است که تدوین این کتاب حدود ۱۳ سال از سوی نویسندگان زبردست، صاحب‌نام و نواندیش به طول انجامیده است.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی گفت: این کتاب دوشنبه پنجم مهرماه با حضور مراجع، علما، شخصیت‌ها و اساتید برجسته حوزه علمیه قم و دانشگاه‌ها رونمایی و در اختیار علاقه‌مندان و محققان قرار خواهد گرفت.

این محقق و پژوهشگر بیان داشت: این کتاب نه تنها در فقه؛ بلکه در سایر شاخه‌های معرفتی و حتی در علم طب، جمع آوری شده و هیچ‌گونه قضاوتی از سوی نویسندگان انجام نشده است.

مختاری اظهار داشت: در این کتاب ابتدا احادیث اهل سنت و در ادامه احادیث امامیه و شیعه بیان شده و هیچ‌گونه کار تحلیلی انجام شده و قضاوت بر عهده خوانندگان می‌باشد.

وی ابراز داشت: اکثر مراجع در ابتدای امر این کتاب را خلأ در حوزه دانسته و ابراز خوشحالی کرده‌اند؛ همچنین این کتاب در آینده به‌صورت دیجیتال به جامعه هدف عرضه خواهد شد.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی خاطرنشان ساخت: اهل سنت استقبال مناسبی از این کتاب کرده و خواستار ارسال کتاب برای خود می‌باشند. دیدارهایی با مراجع عظام تقلید داشته و این کتاب را به این بزرگواران عرضه داشته‌ایم تا نظرات خود را فرموده و در چاپ‌های بعدی لحاظ کنیم.

مختاری بیان داشت: این موسوعه، دائره المعارف احادیث فریقین بوده و بیش از ۵۰ کلان موضوع در آن آمده است. تعداد مجلد این کتاب ۶۲ جلد است؛ اما این جلدها تجمیع شده و مجموع آن در ۲۰ مجلد به چاپ رسیده است.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی ابراز داشت: جاذبه موضوع و مطالب و شکل و شمایل کتاب، خواننده را از مطالعه آن خسته نخواهد کرد، این کتاب با زبان حال معنوی و پیامبری نبی مکرم اسلام(ص) به رشته تحریر در آمده است، زبان کتاب عربی است؛ اما در آینده تلخیصی از این کتاب به زبان‌های دیگر ترجمه خواهد شد.

وی بیان داشت: حدود ۲۰ هزار صفحه و بیش از ۳۰ هزار حدیث، مجموع کتاب السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه می‌باشد، احادیث جمع‌آوری شده در این موسوعه از منابع اولیه اهل سنت و شیعه گردآوری شده که مورد قبول قاطبه سنی و شیعه می‌باشد.

این محقق و پژوهشگر ابراز داشت: ما در این پژوهشگاه به دنبال آن هستیم که همگان متوجه شوند فریقین مشترکاتی نزدیک به ۹۸ درصدی داشته و باید دو درصد اختلافات را کنار بگذاریم.

یادآوری می‌شود، مراسم رونمایی از این موسوعه ارزشمند دوشنبه، پنجم مهرماه سال جاری در مدرسه علمیه دارالشفاء بوده و آیت‌الله صافی گلپایگانی در این مراسم حضور خواهند داشت.

قابل‌ذکر است، این موسوعه با ۴۰ درصد تخفیف در اختیار مؤسسات و اساتید برجسته حوزه و دانشگاه قرار خواهد گرفت و علاقه‌مندان می‌توانند با شماره تلفن: ۳۷۷۱۱۳۸۸، پژوهشگاه مطالعات تقریبی تماس حاصل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics