قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / ریشه‌کنی تکفیر نیازمند عزم جدی نخبگان جهان اسلام است

ریشه‌کنی تکفیر نیازمند عزم جدی نخبگان جهان اسلام است

متأسفانه برخی از سیاست مداران غربی این گروه‌ها را در منافع خود تعریف کرده و آینده کشورهای خود را فراموش کرده‌اند؛ اگر از این گروه حمایت‌ها صورت نمی‌گرفت این گروه تا الآن نابود شده بودند.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله مکارم شیرازی، در دیدار جمعی از پژوهشگران فرانسوی که در مدرسه امام کاظم(ع) قم برگزار شد گفت: اسلام دین محبت، دوستی و زندگی مسالمت آمیز با همه مردم دنیا است.

ایشان افزود: این مساله یک ادعا نیست، یک واقعیت است که سراسر قرآن به این مساله شهادت می‌دهد که اسلام دین منطق و رحمت است؛ قرآن کریم بیان می‌کند که خداوند شما را از اینکه با غیر مسلمانان زندگی مسالمت آمیز داشته باشید و با کسانی که با شما جنگ نمی‌کنید خوبی کرده و عدالت را در حق آن‌ها رعایت کنید.

این مرجع تقلید بیان کرد: متأسفانه از ۲۰۰ سال پیش شخصی به نام محمد بن عبدالوهاب پیدا شد و مکتبی جعلی در عربستان سعودی ایجاد کرد؛ اساس فرقه‌ای که او بیان کرده، تعصب، سخت‌گیری و خشونت است.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از دول غیر اسلامی به خاطر این که پیش بینی می‌کردند که می‌توانند به واسطه این گروه در بین مردم اختلاف ایجاد کنند از این گروه حمایت کردند.

معظم‌له بیان کرد: اسناد و مدارک بسیاری در این زمینه موجود است که این گروه از تعلیمات اسلامی بیگانه است و علمای شیعه و سنی این گروه را رد می‌کنند.

ایشان افزود: امروز این گروه و پیروان آن‌ها دنیا را نا امن کرده‌اند؛ برخی از دول غیر اسلامی گمان می‌کردند که می‌توانند از این دول حمایت کرده و به این ترتیب تمام جهان اسلام را نا‌ أمن کنند.

این مرجع تقلید بیان کرد: امروز شاهد آن هستیم که این نا امنی در کشورهای اسلامی ساکن نبوده و به کشورهای اروپایی نیز سرایت پیدا کرد و در آینده نیز به نظر می‌رسد که بیشتر خواهد شد.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: گروهی از کشورهای اروپایی و آمریکایی به داعش و امثال آن پیوسته‌اند و در این گروه عضویت پیدا کرده‌اند؛ این گروه وقتی به کشورهای خود برگردند مثل یک بلا هستند.

معظم‌له بیان کرد: بنابراین سیاستمداران و دانشمندان و علمای دینی و غیر دینی دنیا در این مساله باید دست به دست هم بدهند؛ برای روشن کردن علمای اسلامی در این زمینه دو کنگره بزرگ برگزار کرده و از علما درخواست کردیم که از کشورهای خود به ایران آمده و در این زمینه صحبت کنند.

جوانان اسلامی تحت تأثیر گروه‌های منحرف قرار نگیرند

ایشان افزود: نباید جوانان اسلامی تحت تأثیر این گروه قرار گیرند و تصور کنند که حق با آن‌ها است و باید به عضویت این گروه‌ها در بیایند؛ دانشمندان، اساتید و فرهیختگان غربی باید نقش موثری برای روشن کردن محیط و کشور و دیگر کشورها داشته باشند.

ایشان افزود: اگر عزم عمومی در این زمینه وجود نداشته باشد، مشکلات این گروه منحرف روز به روز بیشتر می‌شود؛ با صراحت اعلام می‌کنیم که این گروه اصلاً مسلمان نیست و این افراد با تمام تعلیمات اسلامی بیگانه هستند.

این مرجع تقلید بیان کرد: متأسف هستیم که در اروپا و پس از این تحولات اخیر به خاطر افرادی که مسلمان نیستند اسلام ستیزی گسترش پیدا کرده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: این گروه تکفیری یک جمعیت منحرف هستند که تاریخ آن‌ها به ۲۰۰ سال پیش برمی‌گردد و نکته دوم این است تا زمانی که عزم جدی نباشد این مشکل حل نخواهد شد.

معظم له بیان کرد: متأسفانه برخی از سیاست مداران غربی این گروه‌ها را در منافع خود تعریف کرده و آینده کشورهای خود را فراموش کرده‌اند؛ اگر از این گروه حمایت‌ها صورت نمی‌گرفت این گروه تا الآن نابود شده بودند.

ایران را نباید از رسانه‌های اسلام ستیز و ایران ستیز شناخت

این مرجع تقلید بیان کرد: آنچه در رسانه‌های غربی از ایران و انقلاب ایران منتشر می‌شود، با آنچه که شما غربی‌ها با چشم خود می‌بینید متفاوت است؛ ایران را نباید از رسانه‌های اسلام ستیز و ایران ستیز شناخت.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: مسایل اعتقادی ریشه و مسایل سیاسی بهره برداری از آن ریشه است پس هر دو می‌تواند نقش مهمی در ایجاد انحرافات یا اصلاحات در جوامع مختلف داشته باشد؛ مثل تلاشی که تکفیریون در این زمینه انجام می‌دهند. / حوزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics