قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / سخنان صریح آیت‌‌الله وحید درباره حفظ جان و مال غیر شیعه
وحید دوران/ حسن طالبیان شریف

سخنان صریح آیت‌‌الله وحید درباره حفظ جان و مال غیر شیعه

ناموس یک بدوی، عرضش، مالش، جانش همانند جان و مال و عرض یک مرجع شیعی است. همان‌طوری که جان و مال و عرض یک مرجع شیعی باید حفظ شود، آن هم باید حفظ شود.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله وحید خراسانی در دیدار دبیر کل و مدیران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، طی سخنانی اظهار داشت: اگر به دستورات شرع عمل کنیم که رفتار با مسلمان چه باید باشد، خود شهادتین چه آثاری دارد، اگر عامه بفهمند دستورات این مذهب را که فرمود: صلّوا فی مساجدهم- در مساجد آن‌ها نماز بخوانید، عیادت کنید مرضای آن‌ها را، احوال بپرسید از غُیّب آن‌ها؛ اگر این دستورات علنی شود چه تألیف قلوبی پیدا می‌شود. این‌ها دین و مذهب ما را نشناختند.

ایشان تصریح کرد: ناموس یک بدوی، عرضش، مالش، جانش همانند جان و مال و عرض یک مرجع شیعی است. همان‌طوری که جان و مال و عرض یک مرجع شیعی باید حفظ شود، آن هم باید حفظ شود، در این حد. این یک بحث است، چقدر هم عریض و طویل از جهت معاشرت با آن‌ها.

این مرجع تقلید تأکید کرد: معاشرت یک باب است، عیادت کنید از مریضشان. اگر حمله شود به خانه یک بدوی از آن‌ها از نظر شرعی با حمله به بیت مراجع شیعه برابر است. این رفتار ما، ان‌شاءالله با این روش عمل شود.

آیت‌الله وحید خراسانی در پایان خطاب به آیت‌الله اراکی اظهار داشتند: واقعاً ما پدر شما را فراموش نمی‌کنیم، به قانون توارث آنچه در او بوده لا محاله به شما منتقل شده ان‌شاءالله، توفیقات شمارا از خدا مسئلت داریم. این بیت متعلق به شماست، هر موقع فرصت داشتید تشریف بیارید… صحبه اربعین یوماً قرابه فکیف بصحبه سبعین سنه، ما با مرحوم ابوی شما سال‏ها قرین بودیم.

بنابرگزارش حوزه، در این دیدار منوچهر متکی معاون بین‌الملل مجمع جهانی تقریب، دکتر ناظمی اردکانی معاون امور فرهنگی و اجتماعی مجمع جهانی تقریب، حجت‌الاسلام دکتر مختاری رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریب، دکتر محمد حسن تبرائیان و حجت‌الاسلام صادق گلزاده حضور داشتند.

آیت‌الله اراکی در ابتدای این دیدار ضمن تشریح فعالیت‌ها و اهداف و برنامه‌های مجمع جهانی تقریب، اظهار داشت: در ابتدای مسئولیت حقیر در مجمع جهانی تقریب خدمت حضرتعالی رسیدم، و محبت کرده دستور دادید که به محضر امام رضا (ع) مشرف شوم از طرف حضرت موسی ابن جعفر (ع) و حضرت معصومه (س) حضرت را زیارت کنم و از ایشان درخواست کنم این مأموریت را از جانب ایشان انجام دهم، بنده هم امتثال امر کردم. الآن هم به همراه همکاران و معاونین مجمع تقریب خدمت حضرتعالی رسیدیم تا اگر امر یا دستوری دارید اجرا کنیم.

وی بیان داشت: راهبرد و هدف ما در مجمع تقریب اجرای این فراز از زیارت جامعه است که فرمودند: «بولایتکم تمت الکلمه، وعظمت النعمه و ائتلفت الفرقه»، و واقعاً هدف ما عمل در راستای جلب رضایت ائمه طاهرین (س) است و بحمدالله توفیقات زیادی هم در این امر حاصل شده که در نتیجه شاهد دشمنی گروه‌های تکفیری و افراطی با تقریب مد نظر مان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics