قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / سلمان فارسی؛ از آستان تا آسمان اهل‌بیت(ع)
سلمان فارسی؛ از آستان تا آسمان اهل‌بیت(ع)

به بهانه‌ی سالروز درگذشت سلمان فارسی معرفی می‌شود؛

سلمان فارسی؛ از آستان تا آسمان اهل‌بیت(ع)

نویسنده این کتاب با بهره گیری از منابع معتبر تاریخی به‌ویژه منابع اهل سنّت، فرازهای مهم و حسّاس و ناگفته های زندگی سلمان را به زیبایی به تصویر کشیده است. اهمیت این کتاب در این است که نویسنده، علاوه بر معرّفی دقیق شخصیت و جایگاه والای سلمان، به بیان فضائل و مناقب امام علی(ع) و جایگاه رفیع ایشان در اسلام، قرآن و حدیث نبوی پرداخته است.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، سلمان فارسی مردی وارسته، حقیقت‌جو و کمال‌طلب است که در صدر اسلام به پیامبر گرامی (ص) ایمان آورد و آن‌چنان در مسیر بندگی خداوند پیش رفت که نبی مکرم (ص) آن را از اهل بیت خواند.

کتاب «سلمان منا اهل البیت» نوشته محمدعلی اسبر نویسنده نام‌آشنای سوری است که توسط دکتر حجت‌الله فسنقری و غلامحسین جوادی به نام «سلمان فارسی از آستان تا آسمان اهل بیت (علیهم‌السلام)» ترجمه به شده و به تازگی توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی چاپ و منتشرشده است.

محمدعلی اسبر با دقت بسیار سعی در به تصویر کشیدن نقاط عطف و سختی‌ها و فراز و نشیب‌های زندگی سلمان از زمان نوجوانی تا وفاتش کرده است. اهمیت مطالعه این کتاب آن‌جا دو چندان می‌شود که علاوه بر توصیف حوادث زندگی پس از اسلام سلمان به فراخور موضوعات به بیان فضائل و مناقب امیرالمؤمنین (ع) با بهره از کتب روایی معتبر می‌پردازد.

کتاب حاضر در پنج فصل و در ۳۱۷ صفحه به زینت طبع آراسته گردیده است و در آن به تولد سلمان و حوادث پیش از رو به رو شدن با پیامبر اکرم (ص)، شرکت در غزوات و وقایع مهم زمان پیامبر (ص) چون حجه الوداع و همچنین حوادث پس از رحلت مانند موضع وی در برابر ابوبکر پرداخته است.

در ادامه مطالب کتاب خطبه سلمان در پشتیبانی از امام علی (ع) بررسی و تحلیل شده است، همچنین به ذکر خصوصیات وی مانند علم او و بررسی احادیث مربوط به ایشان فصلی آمده است. در فصل آخر از واکاوی حضور او در جبهه‌های نبرد و دیگر وجهه‌های سیاسی وی تا وفاتش سخن به میان آمده است.

اجتهاد یادآور می‌شود، چاپ اول کتاب «سلمان منا اهل البیت» با ترجمه حجت‌الله فسنقری و غلامحسین جوادی با عنوان «سلمان فارسی از آستان تا آسمان اهل بیت (علیهم‌السلام)» به‌تازگی در ۳۱۷ صفحه و به قیمت ۵۵ هزار تومان از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به چاپ رسیده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه کتاب با اداره فروش بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با شماره تلفن ۳۳۱۵۴۳۲۷ (۰۵۱) تماس حاصل نمانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics