قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / سیره امام رضا(ع) در رویارویی با تعارض‌های خاندان علوی
سیره امام رضا(ع) در رویارویی با تعارض‌های خاندان علوی

تازه‌های نشر؛

سیره امام رضا(ع) در رویارویی با تعارض‌های خاندان علوی

کتاب «سیره امام رضا(ع) در رویارویی با تعارض‌های خاندان علوی» اثر فاطمه ایزد شناس، به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، ضرورت توجه به نقش الگویی معصومان(ع) و نیاز جامعه امروزی ما به الگوهای عملی و کاربردی در مشکلات نوپدید در جامعه، نویسنده این اثر را بر آن داشت تا با روش کتابخانه‌ای و اتکا بر منابع دست اول و با شیوه‌ای تجلیلی، به این پرسش پاسخ دهد که شیوه رویارویی حضرت با تعارض‌های درون خاندانی و منسوبین به علویان چگونه بوده است؟

این اثر در دو فصل تألیف شده است؛ نویسنده در فصل اول که با عنوان «امام رضا(ع) در رویارویی با تعارض‌های سیاسی – اجتماعی خاندان علوی» تدوین شده، به تعارض‌های پیش روی حضرت پیش از ولایتعهدی و پس از ولایتعهدی و همچنین رویارویی امام(ع) با تعارض‌ها (راهکارهای امام برای پیشگیری از بروز تعارض‌ها و راه‌های آن حضرت برای رویارویی با تعارض ها) پرداخته است.

«سیره امام رضا(ع) در رویارویی با تعارض‌های فرهنگی – اعتقادی درون خاندانی» عنوان دومین فصل از این اثر است که مشتمل بر نگاهی کلی به اوضاع فرهنگی – اعتقادی زمان امامت امام رضا(ع)، گزارشی از تعارض‌های فرهنگی و اعتقادی زمان امامت امام(ع) و راهکارهای امام رضا(ع) در رویارویی با تعارض‌های علمی – فرهنگی است.

در معرفی کتاب آمده است: وجود تعارض در میان جوامع و اعصار مختلف اجتناب ناپذیر است. امام رضا (ع) همواره در پی پیشگیری از بروز هرگونه تعارض در جامعه و خاندانشان از طریق تبیین مسئله امامت و اعلام عدم مشروعیت حکومت و عدم همکاری با آن بودند. حضرت در زمان بروز تعارض‌های سیاسی و اجتماعی با شرکت نکردن در قیام‌ها و همچنین رفق و مدارا با افراد خاندان و گره‌گشایی از مشکلات آن‌ها به رویارویی با تعارضات پرداختند و راهکارهایشان در مواجهه با تعارض‌های فرهنگی و اعتقادی، معرفی شیعه واقعی، امر به معروف و نهی از منکر، نخبه‌پروری، مبارزه با مبنای فکری نادرست و در پی آن تصحیح عقاید، گفتگو و مذاکره یا طرد افراد فرقه‌های منحرف بود. اثر پی‌رو سیره حضرت رضا (ع) برای برطرف کردن این تعارض‌هاست.

گفتنی است، چاپ اول کتاب «سیره امام رضا(ع) در رویارویی با تعارض‌های خاندان علوی» به نگارش فاطمه ایزد شناس در ۱۵۲ صفحه و به قیمت ۴۵۰,۰۰۰ ریال از سوی بوستان کتاب منتشر شده است. علاقه‌مندان برای تهیه اثر می‌توانند اینجا اقدام نمانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics