قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / صله رحم در شرایط شیوع ویروس کرونا جایز نیست
صله رحم در شرایط شیوع ویروس کرونا جایز نیست

آیت‌الله حسینی زنجانی؛

صله رحم در شرایط شیوع ویروس کرونا جایز نیست

آیت‌الله حسینی زنجانی از علمای زنجان با اشاره به وضعیت انتشار ویروس کرونا در کشور، اظهار کرد: صله رحم در این شرایط جایز نیست.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله سیدمحمد حسینی زنجانی اظهار کرد: در دین اسلام به صله رحم در زمانی که منافاتی با سایر مصلحت‌های لازم تر دیگری نداشته باشد، تاکید شده است.

وی با بیان اینکه حفظ جان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، به موج رسا گفت: اگر مفسده‌ای بزرگتر از مصلحت صله رحم به وجود آید عقل و شرع می‌‌‌گوید که باید از صله رحم اجتناب کرد.

این عالم دینی با اشاره به وضعیت انتشار ویروس کرونا، تصریح کرد: در این شرایط صله رحم واجب نیست.

وی با بیان اینکه النَّظَافَهُمِنَالْإِیمَانِ یک دستور دینی است، عنوان کرد: اگر حرکات ما نسنجیده و بر اساس ضوابط نباشد جامعه را آلوده می‌‌‌کنیم؛ و شرعا در برابر این آلودگی مسئول هستیم.

حسینی زنجانی بیان کرد: مردم باید توجه کنند که دست دادن‌ها و روبوسی‌هایی که در بین مردم مرسوم است اگر باعث انتقال بیماری و انتشار بیماری در جامعه شود و کسی را آلوده کنند شرعا ضامن هستند و این دست دادن و روبوسی کردن‌ها حرام است.

وی با بیان اینکه رابطه بین وضعیت حاضر و صله رحم همان تعارض بین مفسده و مصلحت است، افزود: در این شرایط مصلحت صله رحم مفسده مرض را از بین نمی‌‌‌برد و حکم صله رحم در حال حاضر جایر نیست.

این عالم دینی بابیان اینکه اگر گفته می‌‌‌شود مردم در خانه بمانند باید همه در خانه بمانیم، ابراز کرد: اگر کسی عمدا با کسی دیدار کند و کسی در این دیدار به این مرض مبتلا شود شرعا ضامن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics