قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / طرح شورای رهبری بی‌اساس و مبانی لازم شرعی را ندارد
آیت‌الله تسخیری و نگاه تشکیلاتی به جهان اسلام

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:

طرح شورای رهبری بی‌اساس و مبانی لازم شرعی را ندارد

آیت‌الله تسخیری با بیان اینکه شورای رهبری مبانی لازم شرعی را ندارد، خاطرنشان کرد: من معتقدم طرح شورایی کردن رهبری هدفی غیر از تشکیک در رهبریت نظام نخواهد داشت.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله محمدعلی تسخیری عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه مجلس خبرگان وظیفه حراست و پاسداری از ولایت فقیه را دارد، گفت: اعضای خبرگان قسم خورده‌اند که مدافع ولایت فقیه یعنی مدافع نظام ولی فقیه و مدافع منویات ولایت باشند و این سوگند ما را ملزم می‌کند که همه آفت‌ها، تهدیدها و چالش‌های متوجه نظام اسلامی را شناسایی و با آن مقابله کنیم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سؤالی درباره اینکه چرا فردی از اعضای خبرگان رهبری مدام بحث شورایی کردن رهبری را طرح می‌کند؟ تاکید کرد: طرح شورای رهبری از اساس و پایه اشتباه است و در هیچ جای جهان حتی کشورهای کوچک جایی ندارد؛ مدل شورایی در تشکیلات قوه قضائیه ناکارآمدی خود را نشان داد و ما را مجبور به تغییر قانون کرد و شورای قضایی جایش را به رئیس قوه قضائیه داد، چرا که برخی تصمیم‌ها نیازمند تصمیم شخص است و شورا نمی‌تواند در این مورد اقدام مناسبی کند.

طرح بی‌پایه و اساس شورای رهبری هدفی جز تشکیک در رهبریت نظام ندارد

آیت‌الله تسخیری با بیان اینکه شورای رهبری مبانی لازم شرعی را ندارد، خاطرنشان کرد: من معتقدم طرح شورایی کردن رهبری هدفی غیر از تشکیک در رهبریت نظام نخواهد داشت.

او با بیان اینکه تصور جمهوری اسلامی ایران و نظام اسلامی بدون ولی‌فقیه غیرواقعی است، افزود: با وجود مجتهدین و حوزوی‌های آگاه و انقلابی چنین فرضی قابل تصور نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: به طور طبیعی اگر کسی طرح‌های ائمه معصومین را بررسی کند به غیر از طرح ولایت فقیه به هیچ جایی نمی‌رسد. طرح ولایت فقیه، طرح اهل بیت است. رهبر یا باید معصوم باشد یا نزدیک‌ترین فرد به امام معصوم؛ ولی فقیه نزدیک‌ترین فرد به معصوم است. مجموع صفات رهبری موجب می‌شود که فرد تعیین شده نزدیک‌ترین فرد به امام معصوم باشد. برای تحقق حکومت الهی روی زمین رهبر و حاکم باید نزدیک‌ترین فرد به معصوم باشد که این دستور قرآن است.

رسیدن خبرگان به رهبری آیت‌الله خامنه‌ای لطف عظیم الهی بود

او با بیان اینکه هیچ فردی نمی‌‌تواند حتی فرد نزدیک و نظیر به مقام معظم رهبری را تصور کند، تأکید کرد: ما در مجلس سوم خبرگان وقتی داشتیم برای روز مبادا فکر می‌کردیم، واقعاً با تمام تلاشی که کردیم نتوانستیم فردی را پیدا کنیم که همچون حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از ابعاد مختلف در سطح بالایی باشد، چرا که مقام معظم رهبری در بعد سیاسی، اخلاقی، علمی و اجتماعی در سطح بسیار بالایی قرار دارند.

آیت‌الله تسخیری همچنین گفت: امیدوارم خداوند متعال شخص مقام معظم رهبری را برای ما حفظ و مقدر کند که ایشان پرچم حکومت اسلامی را به رهبر اصلی که همان امام زمان(عج) است تحویل دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics