قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / طلاب برای ورود به پژوهشهای اسلامی، ابتدا به «مبانی اجتهاد» مسلط شوند/ تأکیدبر احیای آثار عالمان گذشته
طلاب برای ورود به پژوهشهای اسلامی، ابتدا به «مبانی اجتهاد» مسلط شوند

آیت‌الله شبیری زنجانی تأکید کرد:

طلاب برای ورود به پژوهشهای اسلامی، ابتدا به «مبانی اجتهاد» مسلط شوند/ تأکیدبر احیای آثار عالمان گذشته

آیت‌الله شبیری زنجانی، تخصص در اصول و فقه را برای ورود به بسیاری از پژوهشهای دینی ضروری دانست و گفت: طلبه قبل از آنکه وارد هر رشته‌ای در علوم اسلامی بشود مناسب است اصول و فقه را خوب خوانده باشد و به مبانی اجتهاد مسلط شود.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله سیدموسی شبیری زنجانی روز گذشته در دیدار با اعضای موسسه بنیاد امامت و مؤسسه کتابشناسی شیعه (مسؤولان همایش بزرگداشت علمای شیعه هندوستان)، حضور طلاب در مراکز تخصصی مرتبط با علوم دینی را مثبت دانست و تصریح کرد طلبه اگر به مبانی اجتهاد مسلط باشد، آسانتر می‌تواند در رشته‌های دیگر موفقیت بدست آورد و صاحب نظر شود.

ایشان فعالیت و تحقیق طلاب در سایر مباحث علوم دینی را مستلزم «احساس نیاز و وظیفه» آنها دانست و فرمود: اگر شرایط امروز دنیای اسلام به خوبی تبیین شود و طلاب در موضوعی احساس کنند که نیاز به ورود آنان و تلاش و کوشش برای حفظ و نشر آثار اسلامی است، به آن رو می‌آورند.

آیت‌الله شبیری زنجانی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به جایگاه ویژه «سید دلدار علی» در هندوستان گفت: قبل از ایشان شیعیان هندوستان از فقه و معارف شیعه بی اطلاع بودند، و با پیروی از “جامع عباسی” شیخ بهایی امورشان را می‌گذراندند. یک بخش مهم از پیشرفت و نشر معارف شیعه در هندوستان، مرهون زحمات ایشان و فرزندانش است.

معظم له در ادامه داستانهایی از خدمات ارزشمند و تلاشهای علمی عالم جلیل القدر “میر حامد حسین” و فرزندان ایشان، و همچنین خاطراتی از دیدار با مرحوم “سید محمد سعید” -مرجع شیعیان هند و نوه میر حامد حسین- بیان کرد.

آیت‌الله شبیری زنجانی با تاکید بر لزوم احیای آثار عالمان گذشته تصریح کرد: بزرگان دین از همان عالم بر عملکرد امروز ما اشراف دارند و إن‌شاءالله تأییدات و دعاهای ایشان همراه خدمتگزاران به مکتب خواهد بود. باید تلاش کنیم که آثار این بزرگواران برای جهان اسلام حفظ شود و ان‌شاءالله همه کسانی که در این مسیر تلاش می‌کنند، مأجورند.

در این دیدار گزارشی از همایش بزرگداشت و همچنین مراحل تحقیق و نشر آثار ارزشمند دو عالم بزرگ شیعه در هندوستان، مرحوم “سید دلدار علی” و مرحوم “میر حامد حسین” ارایه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics