قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / مذاهب اهل سنت / علمای شیعه و سنی در فتوایی مشترک حکم به تحریم کشتار مسلمانان دهند
شیخ الازهر تشکیل کارگروه «فقه شهروندی» را خواستار شد

شیخ الازهر:

علمای شیعه و سنی در فتوایی مشترک حکم به تحریم کشتار مسلمانان دهند

احمد الطیب، از علمای شیعه و سنی خواست تا با صدور فتوایی حکم به تحریم کشتار مسلمانان در اقصی نقاط جهان دهند و با این اقدام به مبارزه با این پدیده شوم بروند.

به گزارش شبکه اجتهاد از ابنا، شیخ الازهر در سخنان خود از تمام علمای شیعه و سنی خواست تا در حرکتی متحد، اقدام به صدور فتوایی در حرمت کشتار مسلمانان در اقصی نقاط جهان دهند.

شیخ احمد الطیب در مصاحبه با روزنامه ” الکویتی”، از علما و روحانیون سنی و شیعه دعوت کرد که در اقدامی مشترک، فتوایی صادر نمایند و طی آن هرگونه قتل و کشتار در میان جوامع شیعی و سنی را محکوم و تحریم نمایند.

وی خواستار پایان بخشیدن به بدعت برادر کشی در میان جوامع اسلامی شد و با تصریح بر نزدیکی تفکرات شیعی و سنی در این باره، اظهار داشت: الازهر همواره بر نزدیکی و مجاورت جوامع شیعی و سنی تاکید کرده است و دستاورد این مجاورت برای دانشگاه الازهر مصر، بسیار حائز اهمیت بوده است.

این عالم برجسته و استاد دانشگاه الازهر در ادامه افزود: من از طریق این تریبون از تمام علما و رهبران شیعی و سنی دعوت می کنم تا در نشست مشترکی در دانشگاه الازهر گِرد هم جمع شوند و با صدور فتوایی مشترک کشتار مسلمانان از فرق و مذاهب مختلف اسلامی را تحریم نمایند و نتیجه صدور چنین فتوایی، پایان بخشیدن به انجام اقدامات وحشیانه برخی گروه‌های افراطی در مناطق اسلامی خواهد بود و جهان اسلام از نفوذ دشمنان در امان خواهد ماند.

احمد الطیب همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به خواسته ما مبنی بر ایجاد اتحاد و همبستی میان مکاتب مختلف فکری در جهان اسلام، ما نباید به هیچ عنوان به توطئه گران میان گروه‌های شیعی و سنی بها دهیم، زیرا اینها افرادی هستند که رسانه‌ها را در اختیار دارند و با اهداف از پیش تعیین شده در صدد برهم زدن اتحاد میان جامعه شیعه و سنی می‌باشند.

گفتنی است گروه‌های افراطی همچون داعش، القاعده و طالبان در گوشه و کنار کشورهای اسلامی به فعالیت‌های مخرب خود می‌پدازند و با اهدافی که استکبار جهانی برای این گروه‌ها ترسیم نموده است، در صدد تخریب چهره اسلام و برهم زدن اتحاد میان جوامع اسلامی هستند که این امر نیازمند بصیرت و روشنگری بیش از پیش می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics