قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / علی اکبر رشاد برضرورت دایر کردن کرسی های فقه هنر تاکید کرد
علی اکبر رشاد برضرورت دایر کردن کرسی های فقه هنر تاکید کرد

علی اکبر رشاد برضرورت دایر کردن کرسی های فقه هنر تاکید کرد

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: موضوع شناسی هنر، روش شناسی هنر، قواعد فقهی هنر و دایر کردن کرسی های فقه هنر از دیگر بایسته های فقه هنر است.
ایرنا: حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد روز چهارشنبه درهمایش فقه هنر درقم اظهار کرد: اهم بایسته های فقه هنر عبارت از؛ توسعه فلسفه هنر، تاسیس علم اسلامی هنر، ساختاربندی فقه هنر ، موضوع شناسی هنر و دائر کردن و تاسیس مراکز تخصصی فلسفه و منطق فقه هنراست.
وی اظهار کرد: فقه هنر و هر فقه دیگری مبتنی بر فلسفه آن است و تا در فلسفه هنر کار علمی درخوری انجام نشود و ادبیات علمی آن را تولید نکنیم پرداختن به فقه هنر نتیجه بخش نیست و یکی از مشکل ها در عرصه فقه هنر این است که موضوع شناخته شده نیست.
رشاد خاطرنشان کرد: کار دیگر این است که علم اسلامی هنر باید ایجاد شود و دیگر ساختاربندی علم هنر است و این حوزه با اهمیت از خلال ابواب فقهی به باب مستقل توسعه داده شود و به عنوان بابی از ابواب فقه به رسمیت شناخته شود.

رئیس شورای مدیریت حوزه علمیه استان تهران گفت: تبیین مبانی فقه هنر از دیگر بایسته های این کار است؛ اگر فقه هنر می داشتیم جا داشت از فلسفه فقه هنر سخن بگوییم اما امروز چیزی از فقه هنر وجود ندارد که بخواهیم از فلسفه آن سخن بگوییم.

وی اظهار کرد: تهیه نظام مسائل در هنر از دیگر بایسته هاست چراکه هنر اقیانوسی است که همه هستی بشر معاصر را غرق کرده و مطلب دیگر موضوع شناسی هنر است و باید ماهیت شناسی جدی و فنی بشود و کار عرفی نیست.

همایش ملی فقه هنر امروز با شرکت استادان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه کار خود را در سالن همایش های بین المللی غدیر قم برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics