قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / فاضل‌لنکرانی: ولایت‌ فقیه نباید در مصادره یک گروه قرار گیرد
اشکال‌‌ علما به بانک‌ها به خاطر صوری بودن عقود است/ باید برای آشنایی مردم با عقود اسلامی برنامه ریزی شود

فاضل‌لنکرانی: ولایت‌ فقیه نباید در مصادره یک گروه قرار گیرد

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) و عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علیمه قم با تاکید بر اینکه ولایت‌فقیه نباید در مصادره یک گروه و شخص خاصی قرار گیرد، گفت: ولایت فقیه متعلق به همگان است.

به گزارش شبکه اجتهاد از ایسنا، آیت‌الله محمد جواد فاضل‌لنکرانی در مجمع علما و فضلای دامغان که به میزبانی حوزه علمیه امام صادق (ع) این شهرستان برگزار شد، به نقش و جایگاه رفیع ولایت فقیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرداخت و ابراز داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه دو رکن مهم و تاثیر گذار در جامعه دینی و اسلامی است که می بایست در راستای حفاظت و صیانت از آن‌ها گام برداریم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بیش از گذشته به فعالیت‌های فرهنگی، مبلغان و روحانیان نیازمند است، گفت: یکی از وظایف روحانیت در عصر حاضر این است که خود را برای استمرار انقلاب اسلامی ایران آماده کنند همچنین ما نیز باید بصیرت و هوشیاری خود را افزایش داده و از انقلاب اسلامی و ارزش‌های دینی محافظت کنیم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (س) با اشاره به بصیرت انتخاباتی ملت ایران اسلامی، افزود: مجلس شورای اسلامی دارای یک جایگاه والا و ارزنده است و در این مجلس جای مخالفان دین و اسلام نبوده و نیست لذا وظیفه روحانیت است که درمقابل مخالفان دین و قرآن بایستند و با آن مقابله کند.

آیت‌الله فاضل لنکرانی همچنین ضمن گرامیداشت فرارسیدن ایام فاطمیه دوم سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) حجت تمام برائمه است لذا باید نسبت به شخصیت ممتاز و ارزنده آن حضرت بیشتر آشنا و در این راستا فهم و آگاهی خودمان را نسبت به آن بانوی بزرگوار افزایش دهیم.

وی افزود: خدمت به فقرا، حل مشکلات مردم و تحصیل علم یکی از راه‌های طاعت خدا است پس باید باید کوشید جنبه‌های علمی حوزه‌های علمیه افزایش پیدا کند همچنین باید گفت شهرستان دامغان با دارا بودن سابقه دینی و فرهنگی و وجود عالمان دینی باید تعداد طلاب حوزه علمیه آن افزایش پیدا کند و این تعداد طلبه برای حوزه علمیه شهرستان دامغان کافی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics