قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / «فقه استدلالی قصاص» از سوی سید عبدالهادی مرتضوی تألیف شد
«فقه استدلالی قصاص» از سوی سید عبدالهادی مرتضوی تألیف شد

تازه‌های نشر؛

«فقه استدلالی قصاص» از سوی سید عبدالهادی مرتضوی تألیف شد

یک سال پس از چاپ نخستین مبحث فقهی از مجموعه «مبانی فقه جزایی» با عنوان «فقه استدلالی دیات»، اکنون دومین مبحث با نام «فقه استدلالی قصاص» اثر استاد سید عبدالهادی مرتضوی در دوجلد در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالهادی مرتضوی از اساتید حوزه علمیه مشهد که از سال‌ها پیش حوزه درس خارج فقه خود را به بررسی و تبیین مبانی و مسائل فقه جزایی شیعه اختصاص داده و به پیروی از والد خود، آیت‌الله سید حسن مرتضوی در بحث خارج قضاء، مباحث درسی خود را بر مدار و مبنای «تحریر الوسیله» امام خمینی پیش برده است.

اینک پس از یک سال از چاپ نخستین مبحث فقهی از مجموعه «مبانی فقه جزایی» با عنوان «فقه استدلالی دیات»، اکنون دومین مبحث با نام «فقه استدلالی قصاص» در دوجلد در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

«مبانی فقه جزایی» مجموعه‌ای شامل درس‌های خارج فقه حجت‌الاسلام سید عبدالهادی مرتضوی در حوزه علمیه مشهد است و می‌توان گفت این استاد حوزه، گام ارزنده‌ای در پاسخ به یکی از نیازهای ناگزیرِ فقهی در زمینه قضایی برداشته که در حوزه فقه شیعی کمتر بدان پرداخته شده است.

حوزه علمیه مشهد با انتشار این مجموعه کوشیده است تا اهتمام اساتید این حوزه در توجه به نیازهای روز به‌ویژه مسائل و مباحث قضایی و جزایی بر پایه مبانی فقهی امام خمینی(ره) را نشان دهد و راه را برای پژوهش‌های بیشتر باز کند.

براساس این گزارش، با چاپ این کتاب، اکنون باید در انتظار جلدهای بعدی این مجموعه بود که با بحث «فقه استدلالی حدود» ادامه خواهد یافت.

گفتنی است، کتاب «فقه استدلالی قصاص» تألیف حجت‌الاسلام سید عبدالهادی مرتضوی در دو مجلد، به قیمت  ۶۵ و ۷۰ هزار تومان از سوی انتشارات حوزه علمیه خراسان به‌تازگی منتشر شده است.

علاقه‌مندان‌ جهت تهیه این کتاب می‌توانند از طریق نشانی www.bustaneketab.com و یا فروشگاه انتشارات حوزه علمیه خراسان اقدام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics