قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / همه مطالب / حکومت و قانون / فقه سیاسی در انتشارات جدید دیجیتال

فقه سیاسی در انتشارات جدید دیجیتال

سری سوم آثار دیجیتال پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد

ایکنا: در ادامه انتشار دیجیتال کتب مرجع دانشگاهی پژوهشگاه، سری سوم آثار جدید دیجیتال دانشگاهی شامل درآمدی بر الزامات تحول در حوزه علمیه روحانیت تهدید‌ها و فرصت‌ها، روحانیت و انقلاب اسلامی، روحانیت و تجدد، روش‌شناسی دانش سیاسی در تمدن اسلامی، قانون‌گذاری در نظام جمهوری اسلامی، قواعد فقه سیاسی، مبانی اندیشه سیاسی در آیات مکی، نظارت بر قدرت در فقه سیاسی منتشر شد.

درآمدی بر الزامات تحول در حوزه علمیه روحانیت تهدید‌ها و فرصت‌ها

کتاب دیجیتال درآمدی بر الزامات تحول در حوزه علمیه روحانیت تهدید‌ها و فرصت‌ها نوشته رضا عیسی‌نیا توسط پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده است.

نگارنده این کتاب بر این باور است که روحانیت، نهادی است که دارای ساختار و کارکردهایی مختص به خود است. این کارکردها را می‌توان به دو دسته کلی(سنتی و موقعیتی)تقسیم کرد.

کارکردهای موقعیتی روحانیت، به آن دسته از وظایف و کارکردها اشاره دارد که برحسب موقعیت‌های تاریخی آفریده می‌شوند.

کاربران برای دریافت این کتاب دیجیتال اینجا را کلیک کنند.

روحانیت و انقلاب اسلامی(مجموعه مقالات)

کتاب دیجیتال روحانیت و انقلاب اسلامی توسط عبدالوهاب فراتی توسط پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی منتشر شده است.

این کتاب از سه بخش کلیات، روحانیت، فعالیت‌ها و کارویژه‌ها و روحانیت، مسائل و راهبردها تشکیل یافته است که در بخشی از مقدمه آن به قلم عبدالوهاب فراتی، دبیر کمیته علمی همایش روحانیت و انقلاب اسلامی می‌خوانیم: «روحانیت به دلیل نقشی که در تمدن نص محور ما به عنوان مفسران دین دارد، از جایگاهی معنوی و برتر نسبت به سایر نهادهای مدنی برخوردار است».

کاربران برای  دریافت این کتاب دیجیتال می‌توانند اینجا را کلیک کنند.

روحانیت و تجدد: با تأکید بر جریان‌های فکری – سیاسی حوزه علمیه قم

کتاب دیجیتال روحانیت و تجدد با تأکید بر جریان‌های فکری – سیاسی حوزه علمیه قم نوشته عبدالوهاب فراتی توسط پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی منتشر شده است.

کاربران برای دریافت نرم‌افزار می‌توانند اینجا را کلیک کنند.

روش‌شناسی دانش سیاسی در تمدن اسلامی

کتاب دیجیتال روش‌شناسی دانش سیاسی در تمدن اسلامی نوشته داود فیرحی توسط پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی منتشر شده است.

کاربران برای دریافت این کتاب دیجیتال می‌توانند اینجا را کلیک کنند.

قانون گذاری در نظام جمهوری اسلامی آسیب‌ها و بایسته‌ها(پژوهش و گفت و گو)

کتاب دیجیتال قانون گذاری در نظام جمهوری اسلامی آسیب‌ها و بایسته‌ها(پژوهش و گفت و گو) نوشته ابراهیم شفیعی سروستانی توسط پژوهشکده فقه و حقوق منتشر شده است.

تاکنون در سومین دهه استقرار نظام اسلامی در ایران، ضروری است که با هدف به ثمر نشاندن گفتمان جدیدی که انقلاب اسلامی در عرصه حیات فردی و اجتماعی انسان ها مطرح کرد و هم چنین تکمیل نظریه ارزشمند امام راحل؛ در زمینه تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت، آسیب‌ها و چالش‌هایی که نظام جمهوری اسلامی در زمینه قانون‌گذاری و اداره جامعه براساس موازین اسلامی با آنها روبه رو است، بررسی و برای حل آنها چاره‌جویی شود.

کاربران برای دریافت این کتاب دیجیتال می‌توانند اینجا را کلیک کنند.

قواعد فقه سیاسی

کتاب دیجیتال قواعد فقه سیاسی نوشته روح الله شریعتی توسط پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی منتشر شد.

به کارگیری قواعد فقهی به دلیل عمومیت و عدم نیاز به واسطه در دست­یابی به حکم شرعی، که گستره زمان، مکان و غیر آن را با تغییرات و تحولات زیادی مواجه می­کند، می­تواند به تسریع در پاسخ‌گویی به حوادث واقعه و در نتیجه تحولی شگرف در فقه سیاسی بینجامد.

کاربران برای دریافت این کتاب دیجیتال می‌توانند اینجا را کلیک کنند.

مبانی اندیشه سیاسی در آیات مکی

کتاب دیجیتال مبانی اندیشه سیاسی در آیات مکی نوشته عبدالقادر حامد تیجانی توسط پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی منتشر شده است.

تبیین و استنباط و استخراج اندیشه سیاسی از آیات مکی قرآن موضوع این نوشتار است. مطالب و موضوعات کتاب حاضر برای دانشجویان رشته‌های علوم سیاسی و الهیات مفید است. نگارنده در فصل اول پس از تعریف مفهوم اندیشه سیاسی این نکته را یادآور می‌شود که رابطه بین جامعه و سیاست و عنوان جامعه سیاسی و مسایل آن در حوزه بررسی اندیشه سیاسی قرر دارد. وی در اینجا مبانی اندیشه سیاسی اسلام را با توجه به مضامن آیات مکّی پی گرفته چراکه این آیات تصویری از آداب و رسوم و عقاید مردم مکه در زمان پیامبر(ص) ترسیم می‌کند.

کاربران برای دریافت این کتاب دیجیتال می‌توانند اینجا را کلیک کنند.

نظارت بر قدرت در فقه سیاسی

کتاب دیجیتال نظارت بر قدرت در فقه سیاسی نوشته سید سجاد ایزدهی توسط پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی منتشر شده است.

کتاب «نظارت بر قدرت در فقه سیاسی » با عنایت به مبانی فقه سیاسی ، مسئله نظارت بر قدرت را مد نظر قرار داده و علاوه بر توضیح گونه های نظارت، اصل پاسخ گویی حکومت به مرم را در نقطه مقابل الهی بودن حکومت ندانسته وراهکارهایی را در مراحل چهار گانه نظارت (کسب، اعمال، توزیع و گردش قدرت) ارائه کرده است.

کاربران برای دریافت این کتاب دیجیتال می‌توانند اینجا را کلیک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics