قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / فقه عفاف از حلقه‌های مفقوده مطالعات عفاف است/ کشور از نظر علمی مدل قدرتمندی در حوزه عفاف ندارد
فقه عفاف از حلقه‌های مفقوده مطالعات عفاف است/ کشور از نظر علمی مدل قدرتمندی در حوزه عفاف ندارد

حجت‌الاسلام سالاری‌فر:

فقه عفاف از حلقه‌های مفقوده مطالعات عفاف است/ کشور از نظر علمی مدل قدرتمندی در حوزه عفاف ندارد

دبیر علمی همایش «الگوی مفهومی عفاف جنسی» گفت: کشور از نظر علمی مدل قدرتمندی در حوزه عفاف ندارد و باید به مدل مفهومی و چیستی آن پرداخته شود.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا سالاری‌فر، دبیر علمی همایش ملی الگوی مفهومی عفاف جنسی با بیان اینکه فقه عفاف از حلقه‌های مفقوده مطالعات عفاف است، بیان کرد: عفاف از ارزش‌های مهم همه ادیان الهی است که ریشه در فطرت هر انسانی دارد. روایات اسلامی نیز عفاف را از ارزش‌های والا تلقی می‌کند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز عفاف را از نقاط اقتدار نظام جمهوری اسلامی می‌دانند. در چهل سال اخیر موضوع عفاف در حجاب متمرکز شده است و یکی زمینه‌های عدم موفقیت در این حوزه به همین تمرکز برمی‌گردد. کشور از نظر علمی مدل قدرتمندی در حوزه عفاف ندارد و باید به مدل مفهومی و چیستی آن پرداخته شود.

دبیر علمی همایش ملی الگوی مفهومی عفاف جنسی اظهار کرد: نخست باید چیستی عفاف تبیین شود تا بتوانیم درخصوص اصل زندگی عفیفانه بحث کرد. فلسفه عفت جنسی، تعریف عفاف جنسی، رابطه عفاف با سایر ارزش‌ها، عفاف جنسی در ادیان مختلف و الگوی مفهومی عفاف ازجمله محورهای این همایش است.

سالاری‌فر با بیان اینکه فقه عفاف از حلقه‌های مفقوده مطالعات عفاف است، بیان کرد: علاوه بر جلسات، نشست‌ها و کرسی‌های متعدد در حاشیه این همایش ، ۶۵ مقاله  نیز به دبیرخانه ارسال شده که از این تعداد ۲۱ اثر به مرحله نهایی راه یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics