قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / فقه مضاف نیازی برای ورود به حلّ مسائل جدید جامعه
یکی از مهم‌ترین حلقه‌های کارآمدی نظام، تناسب بین تکلیف عام مردمی و تکلیف خاص فقیهان است

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان مطرح کرد؛

فقه مضاف نیازی برای ورود به حلّ مسائل جدید جامعه

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: ادعا داریم که دین پاسخگوی همه نیازهای جامعه است، مسائل نوپدید هم گاهی آن‌قدر وسیع است که در باب یک فقه جدید قابل‌طرح است، نام و نشان فقه مضاف هم وضع‌ شده تا به باب‌های جدید توجه شود.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قطبی در سمینار کارآمدی ولایت‌فقیه که چندی پیش در اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: هدف از این دوره شناخت دقیق‌تر و عمیق‌تر بحث ولایت‌فقیه برای پرورش مبلغانی با دانش سیاسی اسلام است تا بتوانند پاسخگوی شبهات باشند، اینکه برای چنین همایشی دیر اقدام شده حرف درستی است اما حالا که شروع کردیم باید هم‌پیمان شویم و آن را ادامه دهیم.

وی افزود: دشمن سعی دارد شبهات را در ذهن جوانان ایجاد کند که ما باید‌اندیشه سیاسی اسلام را برای مردم تبیین کنیم تا مردم با درایت بیشتری این مسیر را دنبال کنند، قوام امروز انقلاب دستاورد کسانی است که آن را به دست ما دادند و باید استمرار بخشیده شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: ورود به سمینارهای علمی فقه مضاف از جمله برنامه‌های دیگری است که از هفته آینده آن را با سخنرانی دکتر واعظی و موضوع فقه عدالت شروع می‌کنیم چرا که نیاز داریم عرصه‌های نو را کاوش کنیم و کوشش‌های عالمانه بیشتری در آن انجام دهیم تا نیاز جامعه تأمین شود، فقه حکومت، فقه عدالت، فقه امنیت، فقه شهرسازی و… جزء سلسله‌های فقه است که بعضی از علما غور پیرامون آن را شروع کرده‌اند، در این سلسله‌ها سعی کردیم صاحبان کرسی‌های فقه مضاف در قم را دعوت کنیم تا طلاب اصفهان هم با این فضای جدید آشنا شوند.

حجت‌الاسلام قطبی یادآور شد: به‌ تناسب موضوعات جدید ضرورت دارد عالمانه وارد آن شویم، ادعا داریم که دین پاسخگوی همه نیازهای جامعه است، مسائل نوپدید هم گاهی آن‌قدر وسیع است که در باب یک فقه جدید قابل‌طرح است، نام و نشان فقه مضاف هم وضع‌ شده تا به باب‌های جدید توجه شود، امروز اصفهان حوزه بالنده‌ای دارد، بیش از ۲۰ درس خارج فقه در اصفهان برگزار می‌شود که طلاب در کنار فراگیری کلیات اصول، با مسائل نوپدید هم آشنا می‌شوند و اصفهان از این بابت ظرفیت خوبی در فقه دارد. فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics